MammaNilli skrev 2011-07-21 22:18:40 följande:
Beror på hur nära vi är. Min närmsta familj, som tex föräldrar eller syskon ringer jag och tackar, kanske även smsar i förväg och säger att jag ska ringa senare.
Typ kusiner/morbror med familjer skriver jag bara på internet och tackar för vi pratar ändå aldrig med varandra annars.
Min sambos familj tackar jag alltid jättemycket när jag får något, vi umgås ofta och har blivit väldigt nära så det faller sig naturligt.
Tycker inte att man ska förvänta sig av andra att tacka på ett visst sätt. Om folk inte tackar så behöver det inte betyda att man är otacksam, bara att det kan vara lite svårt att säga tack, vissa har ju det.
Vår dotter är 1,5 år så hon säger tack tack till farmor och farfar och vi tackar själva också, resten av släkten bor långt bort så jag tackar åt henne.
Min mormor tvingade alltid mig när jag var liten att ringa till diverse avlägsna släktingar att tacka för det ena och det andra. Det har lärt mig. Jag kommer inte att tvinga min dotter, däremot säga vad jag tycker att man ska göra, och skicka kort kan man ju alltid göra, sånt uppskattas ju nu när folk mest använder datorerna.
man behöver självklart inte tacka på ett visst sätt, men att inte tacka alls e för mig otacksamt