• Anonym (Blivande polis)

    Jag ska bli polis

    Hej! Vet att det här är något fel tråd men föredrar att vara så anonym som möjligt över internet eftersom att allt stannar här..

    Min största dröm är att bli polis och ska söka nu när jag såg att det finns på distans.

    Jag har ett par definitiva saker jag måste göra först:

     Måste läsa historia a
     Måste lära mig simma ryggsim och livräddning. Litet problem dock är att dom inte vet på badhuset var/hur jag ska lära mig men har fått tips av andra var jag kan testa ringa.

    Dom grejerna är ju lätta att lära sig.

    Nu startar jag den här tråden för att det är kul om det är några poliser här som kan vara delaktig med tips etc och berätta om hur det är. Och för att det är kul att prata med andra som vill/ska bli poliser.

    Min omgivning är inte jättestöttande, särskilt inte min familj för dom är skeptiska till nya saker och till att sträva efter saker, dom ser det som i princip omöjligt för att jag inte har historia a och inte kan simma ryggsim, jag ser det bara som möjligheter att lära mig detta.

    Jag har funderat på smågrejer ang polisyrket:

    Får man ha nagellack när man jobbar? Haha skitfånig fråga, kom bara att tänka på det idag när jag målade naglarna. Vissa yrken förbjuder ju detta men det brukar ju vara av hygienskäl. Finns det andra yttre saker som spelar roll?

    Hur svåra är testen? Tänker mest på de fysiska, har varit rökare i 12 år. Försöker träna upp konditionen så gott det går just nu.

    Aja, kommer nog på fler frågor om det nu är några som kommer att delta i diskussionen.

    Vet ju att det finns polisforum etc och att det går att googla fram det mesta men hänger mest här så det vore väl kul om detta gick att prata om också.

  • Svar på tråden Jag ska bli polis
  • CoolJen

    Det finns en jättebra tråd men surfar från mobilen så lite krångligt att länka nu. Nån annan hjälper säkert till

  • Embla W

    Man kan läsa allt om de fysiska testerna på polisen.se men här kommer en snabbgenomgång:

    Kondition: Coopers test, du ska springa 2km på 10 min 15 sek

    Koordination: Harres test, du ska springa en kort bana med kullerbytta, hopp och nedhukningar i snabb följd. Du har 16 sek på dig.

    Styrka: Du ska lyfta en docka med rätt teknik och släpa den 15m. Dockan väger 77kg men känns tyngre då den mesta vikten sitter i överkroppen.

    Vad gäller nagellack har jag ingen aning men kan inte riktigt se hur det skulle störa... ;)
    Lycka till

  • Anonym (Blivande polis)

    Tack för svaret :) Såna där konkreta saker vet jag ju, har varit inne på den sidan väldigt många gånger, efterlyser mer folk som varit med om det eller ska söka som är fylld av förväntan etc och hur det är på riktigt riktigt och inte bara vad som förväntas, och få ställa några "dumma" frågor som tex det här med nagellacket. Anledningen till att jag frågade det är för att jag aldrig sett en kvinnlig polis med nagellack och tänker att man kanske inte "får" ha det pga hur man ses av de man får ta hand om etc.

  • Anonym (Blivande polis)
    CoolJen skrev 2011-07-21 22:34:00 följande:
    Det finns en jättebra tråd men surfar från mobilen så lite krångligt att länka nu. Nån annan hjälper säkert till
    Okej, ska försöka leta fram den då :) Är ny och kommenterar helst bara i trådar anonymt så därför startade jag en egen. Men ska kolla, kan ju alltid läsa vad andra skrivit ändå!
  • Agge

    Angående nagelack!
    Såg en polisbrud i stockholm som hade Lila nagelack plus att jag såg på tv "112 poliser" en polistjej som hade frans manikyr dock inte så långa naglar såklart. Så man kan nog ha det men man kanske ska tänka sig för en extra gång innan man målar kan jag väl personligen tycka.
    Själv älskar jag att måla naglarna och skall läsa till polis nu i höst men personligen får mina naglar vara målade när det är fest sen om jag ska jobba så kommer jag ha ett mer neutralt nagelack på.
    =)

      

  • Anonym (Snögubbe)

    Hinner poliskvinnor som är singlar att dejta killar eller tar arbetet all plats i livet?

  • Anonym (Snögubbe)

    Finns det invandrarkvinnor som är poliser?

Svar på tråden Jag ska bli polis