• Trolletroll

bra boende med lite vardagslyx för barnledigt par i mora

Hallojsan.. Ska tillbringa nästa helgi mora/rättvik/orsa/Leksand  Nu vill jag ha lite tips på bra boende. Priolista: 
    1. Romantiskt
    2. lyxigt (helst med frukost ingår)
    3.centralt (minst viktigt)  

• Svar på tråden bra boende med lite vardagslyx för barnledigt par i mora
  • bastardized

Nästa helg börjar classic car week i Rättvik och jag tror det kan bli svårt att hitta rum i Mora pga av detta.

• saramadeleine

Annars är det otroligt vackert i Fryksås i Orsa; www.fryksashotell.se/ . Utsikten därifrån över Orsasjön är helt otrolig. Redan som barn brukade jag verkligen njuta av att stå där.
    Om ni inte får något annat kan ni ju ringa dit och kika. Är från Orsa från början, men bor numera i Falun.

• Trolletroll

Ja det var fantastiskt fint... Det är lite dyrare än åkerblads så det får bestämma den här gången. Men ett mycket bra tips! Tack! 

• Trolletroll

Bokat på Tällberg!  Åååhh... vad mysigt detska bli!!! =) Och vilken trevlig personal... Aldrig har någon tackat och låtit så snäll i en reception förut...  Många plus redan. =) 
    Glad 

• saramadeleine

Kul hört mycket gott om tällberg, ryktas om att det alltid finns geleråttor där. Vet inte om det stämmer men tydligen så var det ett brudpar en gång som beställde in ett lager med geleråttor som sedan blev över, så personalen delade ut till alla som gästar Tällberg, det ska tydligen vara en tradition. Vet inte om det är helt sant men det är vad jag hört rykten om i alla fall .

• Trolletroll

Vilken fantastisk plats! Stortrivdes och hade det jättebra. Trevlig personal och fint boende. Fick reda på att Koffi Annan har bott där.. bl.a storheter. =)  Maten var gudomlig. Gele´råttorna såg jag då inte.... Inte andra råttor heller för den delen    

Svar på tråden bra boende med lite vardagslyx för barnledigt par i mora