• lovie

kommer jag in? frågor om andra antagningen!

okej,

Jag har sökt grundskolelärare till Örebro och Karlstad universitet, på sen anmälan. I Karlstad är jag andra reserv ,och Örebro sjätte reserv. Hur stor är chansen att jag kommer in? Och Örebro är prio ett, velar om jag hellre vill gå i Karlstad, måste jag tacka nej till örebro då? längtar tills det andra antagningsbeskedet kommer, vill så gärna bli lärare.

Antal                    Antal platser                Antal antagna           Antal                              Antal
    platser                inkl.överintag                                             behöriga sökande          reserver  

35                                60                                 60                               285                              70

Urvalsgrupp                Antal antagna                       Antal behöriga                 Antal reserv
                                           i urvalsgrupp                  sökande i urvalsgrupp       i urvalsgrupp

SA                                       0                                             14                                          8

Varför står det att 0 har blivit antagna i min urvalsgrupp? hmm,. Tacksam för svar :)

• Svar på tråden kommer jag in? frågor om andra antagningen!
  • Tecken

Eftersom du gjorde en sen ansökan ligger du som "sen reserv" efter alla andra reserver som sökte i tid. Med 60 antagna och 285 behöriga sökande ser det mörkt ut för dig - men ingenting är omöjligt.

• Tecken
    lovie skrev 2011-07-22 11:44:47 följande:
    Va? Så jag är andra reserv men sen reserv?
    Ja, du hamnar efter alla andra reserver som sökt i tid.
  • Karolinan01

Du har gjort en sen anmälan vilket placerar dig i grupp SA (sen anmälan). Jag tolkar det som om du är placerad på plats åtta i denna grupp. Detta innebär att alla sjuttio reserver som sökt i tid måste tacka nej till en erbjuden plats plus de sex som står före dig på SA - listan för att du ska bli antagen.

• Karolinan01
    Karolinan01 skrev 2011-07-22 11:53:23 följande:
    Du har gjort en sen anmälan vilket placerar dig i grupp SA (sen anmälan). Jag tolkar det som om du är placerad på plats åtta i denna grupp. Detta innebär att alla sjuttio reserver som sökt i tid måste tacka nej till en erbjuden plats plus de sex som står före dig på SA - listan för att du ska bli antagen.
    Plats sex menar jag givetvis.
  • lovie

ok tack så jättemycket för svar! jag tror att det är större chans att jag kommer in i örebro. Är sjätte reserv SA, men i de andra urvalsgrupperna är det bara 9 reserver, vilket ger mig reserv 15 av 26, tror jag. 80 platser så jag får bara hoppas hoppas att 30 tackar nej. Hur stor är chansen? Såg precis att programmet ligger fortfarande på studera.nu för sen anmälan. usch jag är så nervös.

• mepetite

Hallå. Är antagen i Örebro på behandlingsassistent programmet. Men jag står som första reserv i HP-gruppen till vård och stödsamordnare på Karlstads Universitet. Hur stor chans har jag att komma in egentligen????

Kram

• Karolinan01
    mepetite skrev 2011-07-26 20:26:48 följande:

Hallå. Är antagen i Örebro på behandlingsassistent programmet. Men jag står som första reserv i HP-gruppen till vård och stödsamordnare på Karlstads Universitet. Hur stor chans har jag att komma in egentligen????

Kram

Om jag skall sia tror jag att du är som gott som antagen. Om du mot förmodan inte skulle bli antagen efter andra urvalet finns fortfarande chansen att komma in då en del inte dyker upp till registreringen alternativt hoppar av under de första veckorna. Lycka till i höst :)
  • Karolinan01
    lovie skrev 2011-07-24 02:54:59 följande:
    ok tack så jättemycket för svar! jag tror att det är större chans att jag kommer in i örebro. Är sjätte reserv SA, men i de andra urvalsgrupperna är det bara 9 reserver, vilket ger mig reserv 15 av 26, tror jag. 80 platser så jag får bara hoppas hoppas att 30 tackar nej. Hur stor är chansen? Såg precis att programmet ligger fortfarande på studera.nu för sen anmälan. usch jag är så nervös.
    Att programmet fortfarande är öppet för sen anmälan talar till din fördel. För att stilla din nyfikenhet kan du gå in och titta på förra årets statistik på vhs.se för att få en fingervisning om hur antagningen såg ut då. Lycka till med studierna :)
  • mepetite

Hejsan Karolinan. Tack så mycket för svarSolig Håller tummarna. Är ju bosatt i karlstad med två små småttingar, så det vore trist att pendla. Mvh Micela

• Päron1986
    mepetite skrev 2011-07-27 19:00:43 följande:
    Hejsan Karolinan. Tack så mycket för svarSolig Håller tummarna. Är ju bosatt i karlstad med två små småttingar, så det vore trist att pendla. Mvh Micela
    blir du antagen till voss? har en bekant som är reserv också, efter dig..
  • lovie

åh jag tänkte bara berätta att jag blev antagen i Örebro till grundskolelärare! :)

Svar på tråden kommer jag in? frågor om andra antagningen!