• Mollz

Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!

Var och varannan natt läcker dotterns blöja. Har alltid varit omständigt att hitta blöjor som sitter bra på henne, men up&go har fungerat bra senaste månderna, tills nu, nu läcker de ständigt! De hasar dessutom av när de börjar bli tunga.
    Någon som vet vilken blöja som är bäst på natten? Vilken tar mest vätska? Slipper helst vanliga blöjor eftersom hon avskyr dem och vi inte har något skötbord, men det får vara värt det om det nu är vad som krävs för att slippa bädda rent mitt i natten.

Vet inte exakt hur lång och tung hon är, men 85-90 cm och en vikt runt 12kg skulle jag chansa på.

• Svar på tråden Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!
  • Lumo

Up änd go funkar inte alls för oss, bara dagtid. De har ju inte skydd högre upp på kanterna.

Testa gamla liberos vanliga blöjor, vad heter de nu? Dvs de med kardborreband. Libero gjorde nyligen en tunn variant av dessa som har en smal o längre förpackning, KÖP INTE DESSA TILL NATTEN, de räcker inte för min son. Det ska vara den större förpackningen. Jag skulle gissa 6 or för er, kanske 5or. Vår son är 93 lång o 15kg, han har just gått upp i 7or, som jag finner klarar mer vätska, trots att de är lite stora och måste spännas åt maximalt. Av den anledningen gissar jag 6or till er! Förpackningen har en blond pojke med lockigt hår på...

• Mamma matte hustru

Vi har haft samma problem barnen väger 13 och 15½ ena har ju bar apå natten men då det kändes jobbigt att bära hem två paket så gav vi 13 kilos samma storlek som 15½ kg och det fungerar super han har alltså en stl större än vad han borde inte ett enda läckage. du kanske har någon i din närhet som har större blöjor be att få prova två innan du köper ett helt paket. Vi växlar mellan huggis stl 6 bambo stl ? och libero stl 6

• Lolloooo

dom ända bjöjorna som INTE läcker på natten på min dotter  är Lidls egna blöjor, pröva dom :)

• Mollz
    Gwempa skrev 2011-07-22 08:21:57 följande:
    Up änd go funkar inte alls för oss, bara dagtid. De har ju inte skydd högre upp på kanterna.

Testa gamla liberos vanliga blöjor, vad heter de nu? Dvs de med kardborreband. Libero gjorde nyligen en tunn variant av dessa som har en smal o längre förpackning, KÖP INTE DESSA TILL NATTEN, de räcker inte för min son. Det ska vara den större förpackningen. Jag skulle gissa 6 or för er, kanske 5or. Vår son är 93 lång o 15kg, han har just gått upp i 7or, som jag finner klarar mer vätska, trots att de är lite stora och måste spännas åt maximalt. Av den anledningen gissar jag 6or till er! Förpackningen har en blond pojke med lockigt hår på...
    Hon har stl 7, är ganska stor baktill Tungan ute
    De gamla finns inte att få tag i här längre.
  • Mollz

Hon hade alltid pampers i början, men numera är de för smala över baken, iaf easy up, är det nån som vet om det är nån skillnad mellan dem och de "vanliga" i formen? För de kan ju ta mycket iaf.. Lidl läcker på henne, men vi har bara testat byxvarianten.. Kanske får återgå till vanliga igen, verkar ju inte finnas så många alternativ av byxblöjor.. Men får nog ha olika dag och natt, för dagtid känns det lite överdrivet med så rejäla..
    Kollade efter huggies potträningsblöjor, men de verkar vara omöjliga att få tag i här.

• Tandvärk

Pampers baby dry, enda som funkar. Vår son är ca 88-89 cm lång, väger 14 kg eller så och vi använder nr fem. Enda som ALDRIG läcker. Den tar hur mycket som helst. Vår son är en stordrickare, och kissar därmed mängder...

• Lumo

Den där nya tuna liberoblöjan verkar inte funka lika bra. Funderar på om det är styrseln som gör det i den gamla. Dvs att de inte glider ihop/upp eftersom de är tjockare. De gamla finns på vissa affärer... Andra affärer verkar ha bytt sortiment helt. Prata med affären vetja o be dem ta hem!

• Lumo

Angående träningsblöjor så ska Libero potty training pants finnas på City gross och Hemköp. Men jag var inne på en mindre hemköp o de hade dem inte, så man får nog välja en större affär.

Håller själv på att potträna vår son o det går ju bra när vädret är fint o man kan ha sonen blöjfri. Men kalla dagar är det lite för tidigt att vara blöjfri för vår son, då blir byxorna konstant blöta/nerbajsade... Så även jag söker igenom affärerna efter träningsblöjor, men än ingen lycka. Ska kolla citygross om några dar när jag är i stan.

• Mollz
    Gwempa skrev 2011-07-22 09:03:34 följande:
    Angående träningsblöjor så ska Libero potty training pants finnas på City gross och Hemköp. Men jag var inne på en mindre hemköp o de hade dem inte, så man får nog välja en större affär.

Håller själv på att potträna vår son o det går ju bra när vädret är fint o man kan ha sonen blöjfri. Men kalla dagar är det lite för tidigt att vara blöjfri för vår son, då blir byxorna konstant blöta/nerbajsade... Så även jag söker igenom affärerna efter träningsblöjor, men än ingen lycka. Ska kolla citygross om några dar när jag är i stan.
    Liberos variant finns här, men min dotter reagerar inte på om hon kissat i dem, de blir för torra ändå, så därför jag funderar på om huggies kanske är bättre.
  • Sthlm74
    Tandvärk skrev 2011-07-22 08:54:08 följande:
    Pampers baby dry, enda som funkar. Vår son är ca 88-89 cm lång, väger 14 kg eller så och vi använder nr fem. Enda som ALDRIG läcker. Den tar hur mycket som helst. Vår son är en stordrickare, och kissar därmed mängder...
    Samma här; Pampers Baby Dry är de enda som funkar på natten på min son som är ca 86 cm och väger knappt 13 kg. Vi använder storlek 5. 
Svar på tråden Nu är jag LESS på läckande nattblöjor!