• Anonym (hjälp)

Gynakuten danderyds sjukhus öppet nu?? Hjälp!!

någon som vet om gynakuten e öppet nu?? det står följande på deras sida..

Gynakuten är förlagd till avdelning 14 under följande tider;

Måndag-fredag kl 21.15-7.00, fredag kl 21.15-måndag kl 7.00

• Svar på tråden Gynakuten danderyds sjukhus öppet nu?? Hjälp!!
  • Anonym

Du får nog höra av dig till vanliga gyn verkar det som.

• Anonym (Wildrat)

Ring till växeln och be dem koppla. De är ofta väldigt duktiga och kunniga om vart du ska vända dig och öppettider.

• puss

ring till växeln och fråga

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Vickan I

ja det finns dagtid också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • 6 Små Älsklingar

Gynakuten är alltid öppen det är bara det att den är på olika ställen på natt och helger.

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • Anonym

Jag tror att du måste ringa sjukvårdupplysningen först! Sen hänvisar dom dig vidare.

Så var det när jag skulle in till gynakuten för några månader sedan.
    Det  gick alltså inte att ringa direkt till gynakuten utan de hänvisade till sjukvårdsupplysningen som i sin tur bedömmer allvaret och sedan bokar in dig.

• Anonym (hjälp)

Nej har varit innan på Karolinska då kunde man komma in direkt men fick ta nr lapp, därför de kallas akut ju.. men som jag förstått det så har de öppet dagtid men kvällar helger osv är det annan avdelning.. anledningen ja vill dit e för att det är nära

• Vickan I
    Anonym (hjälp) skrev 2011-07-22 09:50:30 följande:
    Nej har varit innan på Karolinska då kunde man komma in direkt men fick ta nr lapp, därför de kallas akut ju.. men som jag förstått det så har de öppet dagtid men kvällar helger osv är det annan avdelning..

ja precis så är det. .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • mmn1

De har öppet nu. De har nr lappar precis vid ingången där man väljer en för akut besök. De har en separat kö till akuta besök, när man kommer in får man berätta varför man är där de skriver ner allt sen tar man en ny lapp till kassan och betalar. Sen är det bara vänta på sin tur.

Räkna med att det kan bli långa väntetider, står hos dem att det kan vara 4-6 timmars väntan. Men allt handlar om vad det är för problem man är där för. Jag var där i måndags och hade turen att få träffa en läkare inom 45 min.

• mmn1

Kan tillägga att om du vill prata med någon på gynakuten är det som de ovan säger du måste ringa till växlen och be om att få bli kopplad dit. De kopplar dig dock först till sjukvårdsupplysningen och sen bedömmer de i sin tur vad de tycker. De är sällan jag blivit kopplat till gynakuten utan de har bara givit råd om vi ska åka in eller inte.

• Anonym
    Anonym (hjälp) skrev 2011-07-22 09:50:30 följande:
    Nej har varit innan på Karolinska då kunde man komma in direkt men fick ta nr lapp, därför de kallas akut ju.. men som jag förstått det så har de öppet dagtid men kvällar helger osv är det annan avdelning.. anledningen ja vill dit e för att det är nära
    Det var huddinge jag åkte till, visserligen så var kl mitt i natten, det kanske var därför de hade såna regler. Jag fick ringa sjukvårdupplysningen först! Knas!

Lycka till iallafall!
Svar på tråden Gynakuten danderyds sjukhus öppet nu?? Hjälp!!