• Anonym

Läcker jag fostervatten? v 39+1

igår morse började det med att de rann till i trosan reste mig upp och ser att jag lämnat en blöt fläck på stolen. En stor fläck större än en 5 krona.

Och det fortsatte hela dagen att rinna till då och då. speciellt om jag reser mig upp och rör på mig.
    Luktar liksom lite hav av det hela.

Men jag tänkte inte mer på det vi gick och la oss. och jag har inte ens hunnit sätta mig upp förens det kommer en stor del till. en matsked kanske. Och jag lämnade en fläck på sängen igen.

Kan det va fostervatten jag läcker?         

• Svar på tråden Läcker jag fostervatten? v 39+1
  • Luullis

Ring förlossningen och be om att få komma på en koll.

• Anonym

Jag ringde igår och fick en surmupp och prata med.

Så drar mig för att ringa alltså.       
    Eftersom det inte slutar och kommer nångång i timmen så borde det väl vara fostervatten?  

• Tjohalia

Det kan det absolut vara. Jag fattade inte att mitt vatten hade gått, det rann bara till 2 gånger under ett dygn men när vi kom in konstaterade dom att det gått hål i hinnan. Tydligen satt hålet en bit upp och var litet för dom beskrev att det liksom bara "skvalpade över" eftersom det inte rann hela tiden.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • Mamma Lotta

Det låter som fostervatten jag hade liknande när vattnet gick med sonen då sipprade det lite så fort jag reste mig eller rörde på mig så ring du förlossningen

• ingensignatur

de låter som läckande fostervatten ja  :) När det portioneras ut sådär så beror det på att huvudet ligger "ivägen". För att bli lite mer säker kan du ställa dej på huk med bena så brett du kan o gunga fram o tillbaka, är det fostervatten så kommer de nästtan alltid ut mer i något läge. Inte alltid, men nästan :)

• Chotte

Ja, du är ju fullgången och det låter onekligen som det. Man märker ju om det t ex är som vanliga flytningar. Dock trodde jag att jag läckte fostervatten m dottern efter att slemproppen hade gått, men det gjorde jag inte. Ring förlossningen och prata!

• tiptoe

Låter aboslut som vatten! När mitt vatten gick så ville de att jag skulle ha på mig en binda så de kunde se färg samt lukta på den.. Ta på dig en, ring förlossningen och får du en surmupp till n är du ringer så säg hur du tycker din binda ser ut  och luktar.. Sen är det inte säkert att du behöver komma in på en gång om det är vattnet som gått, och du har en "bra" färg i bindan, mitt vatten gick vid 22-tiden och jag fick sova hemma och sen åka in på förlossningen på morgonen efter.

• Anonym

Nu när jag tänker efter så började detta efter en undersökning av en bm på natten.
    Hon kände och fick liksom trycka upp fingrarna väldigt hårt föär att känna så bebisen låg neråt med huvudet.

Morgonen efter så börja detta att rinna!

Kan hon ha gjort en rispa på hinnan tro?       

• Anonym

det va ca 7 timmar efter som jag började känna av att det liksom rinner till och jag gör spår efter mig vart jag än går och sätter mig. konstant blöt i trosan.
    Drog fingarna i underlivet och det droppade snabbt ner på golvet.  Som vatten.
    då luktade det hav och va lite vitt grumligt 

• LillaFlingan

låter def som fostervatten! ring förlossningen omgående. :)

med 1a barnet blev jag igångsatt och vattnet gick jättetidigt, o det forsade.
    med 2a barnet gick vattnet hemma, men också väldigt tidigt,, var knappt öppen ens! det sipprade den gången...

och det luktar sperma om det (lr hav om man föredrar det hehe).. o det är vit grumligt.. som om man blandat vatten o mjölk typ.. liiiite mjölk dock förståss...... ;)

Lycka till nu!       

• Anonym
    LillaFlingan skrev 2011-07-22 11:46:34 följande:
    låter def som fostervatten! ring förlossningen omgående. :)

med 1a barnet blev jag igångsatt och vattnet gick jättetidigt, o det forsade.
    med 2a barnet gick vattnet hemma, men också väldigt tidigt,, var knappt öppen ens! det sipprade den gången...

och det luktar sperma om det (lr hav om man föredrar det hehe).. o det är vit grumligt.. som om man blandat vatten o mjölk typ.. liiiite mjölk dock förståss...... ;)

Lycka till nu!       

Ja de såg ut som det va utblandat med mjölk :P Liksom så grumligt va det :P 

• LillaFlingan
    Anonym skrev 2011-07-22 11:48:13 följande:

Ja de såg ut som det va utblandat med mjölk :P Liksom så grumligt va det :P 

ring förlossningen och kräv att få komma på en koll, de har som teststickor som de kan testa OM det är fv lr ej.. :))
  • tiptoe

Hur längesen är det du började läcka? Tänk på att om det går med än 18h så ska du få antibiotika på förlossningen pga av infektionsrisken, är många BM som glömmer detta.

Själv gick jag 3 dagar innan jag blev igångsatt eftersom mina värkar aldrig kom efter vattenavgången. 3 dagar är max innan du blir igångsatt, tror att det oftast är 2 dagar om man är så nära BF som du är (min dotter är född v36 därav 3 dagar).. Så packa din väska ring förlossningen och så ska du se att du har din lilla bebis snart! =) Lycka till!

• Anonym

Får åka in nu med en gång. så om det är fostervatten så blir jag igångsatt idag!
    Eftersom jag läckt sen igår.  

• ingensignatur

Har allt gått bra? Jag antar att det var fostervatten? :)

• LillaFlingan
    Anonym skrev 2011-07-22 12:43:39 följande:
    Får åka in nu med en gång. så om det är fostervatten så blir jag igångsatt idag!
    Eftersom jag läckt sen igår.  

gissar på att du har fött nu!:)))

om inte, så önskar jag dig att stort lycka till!
    Hoppas på en liten rapport här snart :D  
  • Mammatill2hjärtan

Det va inte fostervatten jag läckte.
    Men jag blev igångsatt den 24:e juli och efter en förlossning på 48 minuter. Va öppen 4 cm när dom satte igång det och 48 minuter senare låg lilltjejen på mitt bröst. Så är väldigt glad att dom lyssnade på mig att jag va livrädd att det skulle gå fort vilket det gjorde också.

En liten tjej på 3670 och 51 lång helt lagom :)  

• tiptoe
    Mammatill2hjärtan skrev 2011-08-08 11:16:08 följande:

Det va inte fostervatten jag läckte.
    Men jag blev igångsatt den 24:e juli och efter en förlossning på 48 minuter. Va öppen 4 cm när dom satte igång det och 48 minuter senare låg lilltjejen på mitt bröst. Så är väldigt glad att dom lyssnade på mig att jag va livrädd att det skulle gå fort vilket det gjorde också.

En liten tjej på 3670 och 51 lång helt lagom :)  

Grattis!! Värst vad snabbt det gick!
Svar på tråden Läcker jag fostervatten? v 39+1