• Ankissen

Smink i handbagaget?

Jag och familjen ska resa till Spanien om en vecka. Jag funderar därför lite över de här reglerna om vätskor och krämer i handbagaget. Från början tänkte jag som så att jag ville packa mitt handbagage så att jag överlever om det andra bagaget är borta nåt dygn, typ min deo, sminkväska och så, men det verkar ju inte genomförbart. 

På Ryan air, som vi flyger med ska man tydligen lägga sina "vätskor" i en genomskinlig påse. I påsen får det sammanlagt vara en liter vätskor. Frågan är nu: mascara, lipsyl, underlagskräm och dyl. ska de ner i påsen eller slipper de? Att deon ska vara där är ju självklart, men själv anser jag ju inte att varken lipsylet, mascaran eller underlagskrämen  ( i en burk) är vätskor...

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 12:47
    Hur är det med p-piller och annan ev. medicin, som min mans astmamedicin? Får man ha det i handbagaget?
  • Svar på tråden Smink i handbagaget?
  • Magdalena82

Jag har klarat mascara och lipsyl de allra flesta ggr men nån gång har kontrollanterna anmärkt på det. Underlagscreme lär bli svårt att komma undan med, det har jag aldrig ens försökt. Du kan ju alltid testa men får du nej och det inte finns plats i påsen måste du ju slänga den - vilket kanske inte är så kul!

• Vimsan söder om söder

Underlagskräm är flytande..
    Mascaran har jag fått backning på någon gång att det ska ned i plastpåsen. Den är så liten, så den går ju ned i påsen.

• Ankissen

Underlagskräm var någ fel ord, det är mer en foundation, en sån från Face Stockholm som är som fast margarin i konsistensen. Men jag vill ju absolut inte slänga den om jag skulle råka få anmärkning.

• Lena

Förpackningen får inte heller vara större än 100ml. Mascara ska i men inte läppstift har jag för mig.

• Vimsan söder om söder

Allt som blir flytande när det smälts är en tumregel .. så egentligen lypsyl oxå.

Flyger ca 1 gg i veckan. ALLTID charter resenärer i säkerhetskontrollen som står o bedyrar att de inte är terrorister och villl förklara hur mkt deras hudkrämer kostar... Packa ned så mkt som möjligt i väskan.
    Hett tips.

Sorry, men det är så trist att slänga.  Köp småflaskort (finns på granit och kicks) o häll över sådant som ni måste ha till hands. Packa ned resten i bagaget.

• Ankissen

Måste bara slänga in en fråga till. Hur är det med p-piller - får jag ha dem i handbagaget? Känns ju skönare, om vanliga bagaget kommer bort.

• Ramborg

Jag läste i tidningen om en liten tant som hade en stor form med Janssons frestelse som handbagage i julas. Den räknades som flytande, så hon fick slänga...

• Ankissen
    BuoBä skrev 2011-07-31 15:03:47 följande:
    Ja det får du.
    Perfa! Känns tryggast så, om bagaget kommer bort. Inte skoj om man måste ha sexförbud hela semester... ;)
    Ramborg skrev 2011-07-31 15:05:51 följande:
    Jag läste i tidningen om en liten tant som hade en stor form med Janssons frestelse som handbagage i julas. Den räknades som flytande, så hon fick slänga...
    Oj, då måste hon misslyckats med den, om den bedömdes som flytande... ;)

Svar på tråden Smink i handbagaget?