• BlommyNess12

Madrasskydd till dubbelsäng?

Okej, det är såhär, vi har råkat köpt på oss en liiiiite dyrare säng än vad vi hade tänkt oss. En hästens, i silver check-mönster (beige- och vitrutig)

Jag har nu lite lätt panik inför tanken på att oväntandes få mens under natten, eller magsjuka barn som klättrar över i sängen och spyr ner hela toppmadrassen, etc.. Vart kan man köpa bra madrasskydd för en 160's säng?  

• Svar på tråden Madrasskydd till dubbelsäng?
  • BlommyNess12

Har de bra madrasskydd? Coolt, alltså jag vill ju ha något som inte känns sådär plastigt vaxigt att ligga på men som ändå skyddar madrassen, är det ens möjligt?

• Tallkotte12
    BlommyNess12 skrev 2011-07-22 13:33:51 följande:
    Okej, det är såhär, vi har råkat köpt på oss en liiiiite dyrare säng än vad vi hade tänkt oss. En hästens, i silver check-mönster (beige- och vitrutig)

Jag har nu lite lätt panik inför tanken på att oväntandes få mens under natten, eller magsjuka barn som klättrar över i sängen och spyr ner hela toppmadrassen, etc.. Vart kan man köpa bra madrasskydd för en 160's säng?  
    Haha, skulle kunna vara jag som skrev det där... Vi "råkade" också köpa en hästens-säng för ett tag sen, och jag åkte raskt iväg till ikea och köpte ett madrass-skydd!

Kolla här: www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/Textiles/20526/

Jag valde mellan "skydda lätt" och "skydda 365+", tyckte de dyrare kändes onödiga för oss, eftersom bäddmadrassen är så vansinnigt underbar som den är... Blev till slut den billigare, skydda lätt och är nöjd med den även om 365+ kändes skönare att ta i och var lite tjockare... Men jag är övertygad om att även den billigaste skyddar tillräckligt för att inte förstöra bäddmadrassen (om det nu är vanliga småfläckar man pratar om och inte utspillda kaffekoppar etc)
  • BlommyNess12

Den såg ju bra ut, tack! Får nog åka och klämma lite på den

• BlommyNess12

Kramlo: tack för ditt inlägg! Haha ja kaffe lär man inte få dricka i den där sängen iallafall ;) men det är som sagt oregelbunden mens och magsjuka barn jag oroar mig mest för så då kanske den tunnare hjälper? Iofs blir man ju lite osäker när det handlar om kaskadspyor ala vinterkräksjukan

• Tallkotte12

Känn på dom om du kan! Det var ganska olika känsla på dom tyckte jag... Jag har inte haft några olyckor i sängen än (och har inga barn) så kan inte riktigt svara på hur mycket den tunnaste tål.

Svar på tråden Madrasskydd till dubbelsäng?