Borttappad väska
För att göra en väldigt lång historia kort så tappades vår väska bort på väg till Cypern, den återfanns i slutet på den femte dagen vid 21-tiden. Vi kompenserades med 50 euro efter 24 timmar på plats. I väskan (en STOR väska fanns ALLA mina och barnens (2 barn) saker, kläder, snuttefiltar, välling, cremer etc, etc). Det blev jobbigt de dagar som vi drabbades, nästan en hel vecka. Alla som har barn kanske kan stta sig in i hur detta påverkade oss... Hursomhelst skrev jag en reklamation till researrangören där jag beskrev det inträffade, hur det påverkade oss på plats etc. Jag fick igår samtal om att de få inköp vi har gjort för att köpa badkläder etc kommer att kompenseras, det var knappt 2000 kr samt att vi får 1500:- i presentkort hos arrangören. Jag sa att jag inte tycker att kompensation står i proportion till det inträffade och de visade överhuvudtaget extremt lite empati. Nu ska en chef ringa upp mig men det skulle vara skönt att veta vad som gäller...
Jag har två frågor:
1) Är detta en skälig kompensation med tanke på "sveda och värk"?
2) Måste jag acceptera ett presentkort? Jag vill inte åka med dem igen och vart kommer jag på 1500:- liksom...
Tacksam för hjälp