• Anonym (Gravid vecka 9)

Gul grönt slem?? Gravid vecka 9

jag är gravid i vecka 9 och har vid två tillfällen kommit lite grön/gult slem som är geléaktigt från underlivet. Mina vanliga flytningar är vita men så kommer det lite slem som är annolrunda i färgen och konsistensen. Igår var jag på vul och allt såg bra ut och jag sa inget om flytningarna då jag inte hade några utan dom kom idag.

Kan det vara en infektion??Vad för infektion??  Är det farligt för barnet?? Känner mig lite orolig.... Finns det nån mer som varit med om samma sak??

• Svar på tråden Gul grönt slem?? Gravid vecka 9
  • Strawberry3

Så har mina flytningar också sett ut under vissa perioder under samtliga av min graviditeter (3st). Nästan lite "snoraktiga" om du ursäktar uttrycket
    Man får ju ökade flytningar från slemhinnan i slidan som gravid och dessutom bildas ju slemproppen som sitter i livmodertappen för att skydda barnet. Så länge flyningarna inte luktar illa (skall ha en syrlig, fadd doft) behöver man oftast inte oroa sig. Har du svampinfektion (vilket är vanligt) så märker du det (kliar så in h-vete). Om flytningarna blir extrema eller luktar illa eller färgen blir konstigare och konstigare och du är orolig så ring din BM så får du komma till henne och kolla upp det. Det somdu beskriver låter dock helt normalt för mig. Googla gulaktiga flytningar graviditet så får du se att vi inte är ensammma om att uppleva detta

ne det luktar inget om dom eller underlivet och mina vanliga flytningar är normala och vita det är bara den där gelen som kommer ut ibland som har lite annorlunda färg..

kanske man ska ringa bm på måndag andå, även fast jag känner mig liite lugnare nu

Nån mer??

• Strawberry3

Det är bättre att ringa BM en gång för mycket än för lite och då slipper du kanske mer av oron!!
    Jag tycker dock det låter helt normalt, eftersom du beskriver dem som lite geleaktiga låter det som pytte-pyttesmå slemproppbitar för mig (ingen fara den återbildas), de kanske du få se mer av om sisådär 30 veckor fast då kanske blandade med blod 
    Önsakar dig lycka till

men varför är den gul grön? Hade inte så med mitt första barn och inte heller när proppen gick...

grönt/gult låter som bakterier... Har varit tokförkyld i två veckor med grön/gult snor...det kanske hänger ihop? :-S

• Blondie 80

Jag hade så när jag var gravid och det var tydligen inte bra. Jag fick antibiotika utskrivet av läkare.

alltså det är inte mycket...kom bara ett litet "slajm" och sen inge mera...men det är lika bra att kolla upp det...

• hummena

Gå till doktorn. Ingen på det här forumet kan veta säkert, och för säkerhets skull är det nog bäst att någon med medicinsk kunskap kollar på det.

• Anonym

Hade så i vecka tolv och va jätte orolig. Idag har jag en pigg liten pojke. Men jag håller med. Det känns oftast bäst och kolla med läkare eller bm.

• Anonym

Jag har haft så till och från under hela graviditeten. 
    Inte så mycket vanliga flytningar, men någon gång i veckan får jag med mig långa trådar på peppret när jag torkar mig. De är gulgröna i färgen och påminner mycket om snor eller en mask.
    Det ser äckligt ut, men de luktar inget och jag har inga besvär av det.
    Sökte gyn ändå om det skulle vara bakteriell vaginos då det kan ha en negativ inverkan på fostret men ph- värdet var okej och ingen skum doft så jag har inte blivit behandlad för det.
    Är du orolig tycker jag att du ska kolla upp det, för säkerhets skull. 

Svar på tråden Gul grönt slem?? Gravid vecka 9