• Superba Supernovan

Det går inte att tupera mitt hår! Vad gör jag för fel???

Snälla hårexperter, hjälp mig!

Ska göra en så enkel sak som att tupera håret, men det går inte! Har en sådan där smal kam men det blir ju ingen volym. Har jag för lite produkter eller vad gör jag för fel? Har sett andra tupera håret, jag vet hur man gör, men det händer ju ingenting... Vore tacksam för lite tips för jag fattar verkligen inte

• Svar på tråden Det går inte att tupera mitt hår! Vad gör jag för fel???
  • Hallonmumsan

Använd volym puder istället. Proffs har för 50 kr på lindex. Sen kan du våffla under håret

• astrum

Toupera upp det så mycket som går och så använder du en volumaster efteråt gör att det ska stanna på plats och så spray :)

• Lindreas

Jag har svårt att tupera mitt hår med annat än en luskam, du vet de där toktäta kammarna som man kammar ut löss med egentligen? En stadig hårspray gör underverk, om du nu inte har en volumemaster.

• mesandra

Tupera med Dust it i håret, brukar fungera jättebra för det gör håret strävt och dust it hjälper till med volym =)

• Superba Supernovan

Jag har en Volumaster men jag tycker inte jag får någon hållbar volym med den heller . Har använt Björn Axéns spray (typ volume and mattifying, minns inte exakt vad den heter...). Den ska matta av fett hår och hjälper bra med volymen, kanske ska gå tillbaka till den... Den funkade faktiskt.
    Hmmm. Men något fel gör jag väl, eftersom jag inte ens får till det med Volumastern.
    Tack för tipsen dock, mer mottages tacksamt

• astrum

Du kan du testa att köra volumastern först och toupera på det men sen efteråt så tar du volumastern precis nedanför touperingen och lite på och klämmer åt så att touperingen inte "glider ur" :p prova det. Och massa(!!) spray :p

Svar på tråden Det går inte att tupera mitt hår! Vad gör jag för fel???