• Annaliz

Någon som fått durapunktion?

Någon som fått durapunktion och lidit av spinal huvud och nackvärk? Min viktigaste fråga är hur länge ni drogs med smärtan? Har råkat ut för detta själv och ser Inge slut på det... Hoppas verkligen inte jag är ensam om detta :(

• Svar på tråden Någon som fått durapunktion?
  • hundtok

Fick också det. Mitt blev bättre efter ca 5 dagar och var helt borta efter ca 1,5 vecka. Kändes helt hopplöst när det höll på, trodde jag skulle bli tokig. Hoppas att du snart blir bättre!

• Annaliz

Okej det tycks ta ett tag alltså :( men jag blir överlycklig bara jag blir återställd så !! Fy vad jobbigt att inta ryggläge hela tiden. Har inte tid just nu när man precis fött barn och vill sköta om det! :)

• Annaliz

Hundtok, var du sängliggande under dessa 5 dagar eller pressade du kroppen att vara uppe? Och kände du dig bättre å bättre för varje dag? För min huvudvärk är lika jävlig än!

• Annaliz

Det här verkar ovanligare än jag trodde och mer hopplöst än jag förväntade mig. Jag är full av frustration och ilska över att nånting som skulle underlätta för mig istället försvårade allt... Jag har legat nu snart 4 dygn med samma jävliga huvud- och nackvärk och jag tappar tålamodet snart! Allt jag kan göra är att ligga och amma mitt barn, inga andra sysslor. Det var inte menat att det skulle bli såhär... Och mitt i detta kaos och denna ovisshet så finner jag nästan ingen som varit i samma situation. Bitter? Nja... Suck

• Rollomay

Har tyvärr ingen tröst att ge upplever samma sak just nu. I förrgår tog de prover på spinalvätskan och efter det har jag en helt sjuk huvud- och nackvärk som vägrar ge med sig. Hemskt!

• lightfish

Om man råkar ut för det finns det ju saker att göra år det nu för tiden. När jag råkade ut för det (14 år sen) fanns inte nåt att göra och nålarna var en hel del grövre också.

Svar på tråden Någon som fått durapunktion?