Gravid o spasmofen Akut fråga
Hej!
Håller på o få ett anfall,är i v.7..Kan man ta spasmofen?
Hej!
Håller på o få ett anfall,är i v.7..Kan man ta spasmofen?
Nej, du ska i regel undvika så kallade NSAID-preparat som gravid. Hör med din läkare hur du ska göra i fortsättningen.
Hur gick det inatt klarade du dig?? Jag fick ta mina diklofernack suppar till jag va i 6 mån. Ja tycker du ska ringa bm mott på mån o be att få prata med nån.
Brukar du få mycket besvär annars.???
Jag ringde 1177 hon tvekade,men pratade med en jourläkare på akuten som sa att jag kunde ta en..Nu är jag ändå jätteorolig :( Vet ju att det inte är bra.Men får ofta gallstensanfall..Väntar på tid för operation då dom såg 4 stenar. Visste ju inte att jag skulle bli gravid under tiden.Men barnet är efterlängtat,så jag vill ju inte ta nån medicin som gör att det finns risk för missfall.Då jag haft ett missfall förut! Men va ska man göra? Smärtan är ju inte o leka med...
Som sagt prata med en gyn läkare jag fick ta diklofernack tills de sista 3 mån och nej hu nej den smärtan är inget att leka med. Det är ju dessutom trångt som det är i magen senare i grav.
Jag fick spasmofen utskrivet när jag var gravid, så det är OK att ta i nödfall. Däremot tror jag de är C-klassade. Det bästa är om de pratar med kvinnokliniken/ din akuta gynekologavdelning på sjukhuset innan de tar dem.
C-klassade?? Nu tänker jag iaf tänka igenom extra noga va jag äter..Får väl köpa vitaminer så jag får i mig det viktigaste,för det räcker väl inte med folsyra? Får ringa gyn på måndag..TAck för svaren..Hur långt gången var du när du fick spasmofen??
Usch ska det vara såhär hela graviditen? Får väl se vad dom säger om operationen nu då!!
Jag har fått gallsten bekräftat nu under graviditet (24+0) och det som läkaren skriver ut är just spasmofen supp.Och det är ej farligt,men självklart ska man alltid vara försiktig med sånt :)