• Anonym (blyg och tafatt)

Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!

Jag är i desperat behov av tips men först tänkte jag dra min story:

Jag har varit sambo med en man i flera år. För lite drygt ett år sedan så träffade jag en tjej via träningen som jag blev attraherad av på ett sätt som jag sällan blir. Både utseende och personlighet fick mig att känna. Hon var också sambo med en man. Vi började umgås, träna tillsammans och lite sådant, men jag valde att hålla henne lite på avstånd eftersom jag visste att jag skulle kunna falla för henne. Varken hon eller jag skulle göra något sålänge våra sambon fanns med i bilden.

Nu har det blivit så att jag bestämt mig för att lämna sambon. Han får kalla fötter av fasta förhållanden och sakta men säkert har jag tappat känslorna för honom. Han går i terapi men jag vet inte när eller om han någonsin kommer att ändra sig. Jag ska flytta så snart jag hittar något annat. Detta har egentligen varit en lång process mellan mig och min sambo så det är inget som hänt nu plötsligt bara.

Häromkvällen träffade jag Henne och hon öppnade sig för mig. Hon berättade att det inte går så bra med hennes sambo och att de bestämt sig för att flytta isär. Hon vet att jag också har problem med min sambo, så jag antar att det kändes lättare att berätta för någon som ”förstår”. Sen sa hon att det finns en försvårande omständighet; En lesbisk tjej som hon känner (och jag också känner) är kär i henne. Hon sa att hon kanske känner lite för henne också men att hon tror att det är för att hon tycker att det känns så svårt med pojkvännen. Hon sa att hon trodde att hon kanske kände så för att ha en bra anledning att snabbt lämna honom. Sen sa hon att hon inte trodde att det nånsin skulle kunna funka mellan henne och den tjejen men att hon skulle kunna tänka sig henne som en temporär grej.

Plötsligt fick jag en hel massa känslor i halsgropen och fick kämpa för att hålla masken. Hon vet inte att jag är bi men nu vet jag att hon är det. Jag rådde henne att hon skulle reda ut vad Hon ville och kände först, innan hon började blanda in andra. Det var så svårt att råda henne i det läget! Jag var både glad över att hon är bi och ledsen för att hon gillar den där andra tjejen lite –samtidigt.

Hon berättade också att hon haft förhållanden med både män och kvinnor, så hon har erfarenhet. Min erfarenhet av tjejer är dock rätt begränsad. Jag har på ett sätt alltid valt den fega och säkra vägen. Jag blir förälskad i kvinnor precis som jag blir i män men jag har oftast valt att inte agera. Bortsett från några temporära flirtar och lite dejting med tjejer när jag var lite yngre så har jag inte speciellt mycket erfarenhet alls. Jag blir så nervös av kvinnor, på ett helt annat sätt än jag blir av män! Tjejer brukar oftast inte ens fatta att jag gillar dem eftersom jag är så blyg. Den andra tjejen är självsäker och gay, en rutinerad heltids-lesbian. HUR skulle jag, som är så nervöst tafatt, kunna konkurrera med det?!

Åh, suck, vad ska jag göra? Ska självklart inte göra något innan alla pojkvänner är helt avklarade men som jag känner nu så kan jag inte ignorera detta. Den andra tjejen verkar inte ha några som helst skrupler kring att Hon har pojkvän... Men HUR charmar man en tjej? Hur får man henne att förstå att man tycker om henne som fan, inte bara som en vän? Hur kan jag konkurera med den här charmiga, roliga och självsäkra lesbiska tjejen som garanterat kan charma byxorna av Henne med stort H. Rutinerade som har tips?

• Svar på tråden Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!
  • Anonym (Li)

Är det så stor skillnad på tjejer och killar egentligen när det kommer till flirt, förälskelse och sex? Kör hårt!

• Anonym (Du är bra)

Det kan ju vara så att hon berättade detta för att testa dig litegrann. Se om du är intresserad, och berätta att hon gillar tjejer. Tror absolut inte att den andra tjejens större erfarenhet behöver vara avgörande,gillar hon digså är det ju precis så som du är. Heja dig

Kanske det inte är så stor skillnad... Men jag vet inte. Tycker att det är så mycket svårare att läsa tjejer. Men en kille förstår jag när han ger mig uppskattande blickar men med tjejer så blir jag osäker.
    Sen är jag så grymt blyg. Har ju inte ens klämt ur mig att jag också är bi..! Kanske borde börja med det? Är rädd att jag kommer att sitta och vela för länge, bara för att se den andra tjejen sno Henne....
    Hur borde jag göra, rent praktiskt?

• Anonym (Du är bra)
    Anonym (blyg och tafatt) skrev 2011-07-23 11:19:28 följande:
    Kanske det inte är så stor skillnad... Men jag vet inte. Tycker att det är så mycket svårare att läsa tjejer. Men en kille förstår jag när han ger mig uppskattande blickar men med tjejer så blir jag osäker.
    Sen är jag så grymt blyg. Har ju inte ens klämt ur mig att jag också är bi..! Kanske borde börja med det? Är rädd att jag kommer att sitta och vela för länge, bara för att se den andra tjejen sno Henne....
    Hur borde jag göra, rent praktiskt?
    Ja det är klart du ska berätta det! Hon har kanske misstänkt och hoppats att du också är bi och hoppats att du skulle berätta när hon berättade!

Så skulle det kunna vara... Eller så har jag bara hamnat i "kompis-facket".
    Hon tyckte jag skulle komma med ut idag. Får väl försöka kläcka ur mig det då... :P

• ShutUp
    Anonym (blyg och tafatt) skrev 2011-07-23 11:48:58 följande:
    Så skulle det kunna vara... Eller så har jag bara hamnat i "kompis-facket".
    Hon tyckte jag skulle komma med ut idag. Får väl försöka kläcka ur mig det då... :P
    Perfekt läge ju om ni ska ut :)) Lycka till!
  • Anonym (bix)

Härlig och intressant TS! Hoppas vi får ta del av hur det utvecklar sig. Jag tycker också du ska berätta att du är bi, men jag tycker inte det är någon skada skedd att du inte sa det just när hon berättade om sig. Du blev ju överrumplad och dessutom handlade det mesta under samtalet om hennes jobbiga sits. Du kan ju återkomma och säga att du tänkt igenom det hon sa och att det är underligt men det liknar din situation på flera sätt. Du har det också knackigt hemma, går mot separation, och i grunden vet du att du är bi. INTE på ett flirtigt sätt utan bara rakt upp och ner vill du dela med dig eftersom hon visat dig förtroende angående sin situation.

Eller du kanske redan har berättat, igår kväll? Får vi höra?

Lycka till! 

• Anonym (<3)

Hur gick det för dig igår TS?
    Jag hejjar på dig och kärleken och hoppas du hade en bra kväll! 

• Anonym (Undrar jag med)

Hej TS! Jag håller också på dig och är nyfiken på hur det går :) Och jag tror som några skrivit innan att hon mycket väl kan ha sagt det hon sa för att testa dig.

Tack för att ni visar intresse :)
    Det blev en minst sagt kaotisk lördagsnatt för min del. Var ute med henne. Den ökända alfa-lesbianen och  Hennes (snart ex-) sambo var på samma uteställe. Som bäddat för trubbel! Innan läget blev smått kaotiskt så gick det dock riktigt bra. Hon verkade glad att se mig, kom hela tiden dit där jag var, pratade massor med mig och de andra jag pratade med osv.

För att göra en mycket lång historia lite kortfattad så utbröt fullkomligt kaos när den lesbiska tjejen, efter en eller två öl för mycket, försökte lite alltmöjligt mer eller mindre mitt framför ögonen på hennes sambo. Det hela slutade med att Hon inte alls var speciellt glad, varken på den lesbiska tjejen eller på sambon. Jag såg henne gå iväg själv och verka ganska ledsen. Den lesbiska tjejen syntes inte till. Jag gick fram till henne och frågade hur det var och vi snackade en massa. Hon var ju kanske inte helt spiknykter men hon verkade glad att jag var där. Så frågade hon om hon fick sova hos mig, eftersom hon inte ville gå hem till sambon. Jag sa att självklart fick hon det.

Så allt slutade med att vi gick hem till mig och snackade massor tills kl 5 på morgonen. Hon sa flertalet gånger att hon tyckte att det var jobbigt att den lesbiska tjejen är efter henne och att hon inte alls bryr sig om henne. Och jo, jag hann berätta om min läggning, haha. Ingenting hände och jag vet inte alls vad hon tänker, men hon vet åtminstone...

Svar på tråden Hur konkurrera med en rutinerad heltids-lesbian?!