• avocadoo

Stryka på namnlappar? Vilken sort? Hur märker ni barnens kläder?

I höst är det dags för försökola, och jag funderar på märkning av barnens kläder. 

Jag vill helst inte namna dem med märkpenna då jag brukar sälja på tradera osv. Någon som har provat stryka på namnlappar? Går det att dra loss dessa senare utan att tyget skadas om man vill sälja plagget?

Någon som vet en bra billig sida att beställa ifrån? 

• Svar på tråden Stryka på namnlappar? Vilken sort? Hur märker ni barnens kläder?
  • Spexig

Vi kör påstrykslappar från http://markmaster.com/. De är jättebra!

Vi har beställt med efternamnet och båda föräldrarnas mobilnummer på lapparna. Då funkar kläderna på ev syskon och dessutom har barnet alltid telefonnummer på sig tex om de skulle komma bort.

• Morning bitch

Jag har köpt vävda namnlappar från namnband.se och sen fäst dem med deras taggit. Funkar jättebra och lämnar inget mer än ett pyttelitet hål där man fäst namnlappen, tex i lappen i nacken på en tröja.

• avocadoo
    Spexig skrev 2011-07-23 13:57:40 följande:
    Vi kör påstrykslappar från markmaster.com/. De är jättebra!

Vi har beställt med efternamnet och båda föräldrarnas mobilnummer på lapparna. Då funkar kläderna på ev syskon och dessutom har barnet alltid telefonnummer på sig tex om de skulle komma bort.
    går det att ta bort lappen sedan?
  • Jojje81

Kolla här: DesignYourName www.designyourname.se. Jag har testat och lapparna är jättesnygga! GladJag kör också med efternamn och tel, då kan alla barnen använda kläderna. 

• sten1
    Morning bitch skrev 2011-07-23 14:06:23 följande:
    Jag har köpt vävda namnlappar från namnband.se och sen fäst dem med deras taggit. Funkar jättebra och lämnar inget mer än ett pyttelitet hål där man fäst namnlappen, tex i lappen i nacken på en tröja.

ja just det, jag såg inte att du redan hade svarat det =)
  • Spexig
    sten1 skrev 2011-07-24 20:58:32 följande:
    Jag använder TagIt och vävda namnlappar. www.namnband.se/vavda.php

Lätt att sätta dit och lätt att ta bort. Sitter fast bra i tvättar. Lämnar inga spår.  
    Kan du förklara hur man sätter på dem, jag fattar inte riktigt av bilden. Det ser ut som att plastpliggen skulle skava nåt fantastiskt.
  • Jaramla

använder också taggit, superbra! plasten är slät o mjuk, som en liten rund knapp som ofta ändå sitter fastsydd på lappen i sidan. piggen bryter man av.

• Spexig

Ah, jag undrade lite över den där piggen.

Okej, de verkar ju toppen! 

Svar på tråden Stryka på namnlappar? Vilken sort? Hur märker ni barnens kläder?