• Anonym (testoman)

Testlagret, er erfarenhet!

Testade imorse. Har testat varje dag ett tag nu och alla tester har varit helt blanka, förutom kontrollstrecket. 
    Men idag var själva testlinjen väldigt väldigt svagt färgad.
    Kan tyvärr inte ta en bild då det är såå svagt. 

Var är er erfarenhet? Kommer det bli starkare eller ska man bortse?  

Vad jag har förstått att testlagret är bra tester och att många får säkra resultat mycket tidigt. Släng gärna in bilder på era absolut svagaste positiva testlagret test.

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Testlagret, er erfarenhet!
  • Anonym (testat)

Har tyvärr ingen bild men har tagit både positiva och negativa med testlagrets tester. Inga spökstreck har jag varit med om.
    Testade mig i vecka 5. Första strecket var lite otydligt, hade inte tålamod att vänta tills urinet var tillräckligt kallt, men gjorde ett till då det svalnat och fick då ett väldigt tydligt streck redan innan vänteminuten gått.

Hoppas det är plus för dig :D

• Anonym (testoman)

Va? Ska man låte kisset svalna? Hum... det visste jag inte. Ska testa det! 
    Tack! 

• Anonym (testat)

Stod på min bruksanvisning att urinen måste ha rumstemp (15-30 grader) innan man testar och morgonurin är ju det mest sannolika att få korrekt svar genom. Lycka till :)

• Anonym (testoman)
    Anonym (testat) skrev 2011-07-23 14:53:53 följande:
    Stod på min bruksanvisning att urinen måste ha rumstemp (15-30 grader) innan man testar och morgonurin är ju det mest sannolika att få korrekt svar genom. Lycka till :)
    Det hade jag missat! Tack! =)
  • HjärtatAlicia

Har aldrig hört att man måste låta kisset svalna :P

Men, har använt testlagrets stickor sen 08, och är nöjd med dem! Tycker de är lätta att avläsa, och till skillnad från Clear Blue så GÅR DET INTE att få falska plus med stickorna! Är där ett svagt extra streck, så betyder det graviditet. De som påstår att de fått så kallade spökplus med dessa tester har antingen sett i syne eller fått tidigt missfall!
    Jag har fått mitt tidigaste supersvaga plus med dessa stickor på bim´-3 som sedan har stegrat bara efter några timmar.. alltså inte ens morgonkiss ;)

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Anonym (testoman)
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-23 15:00:28 följande:
    Har aldrig hört att man måste låta kisset svalna :P

Men, har använt testlagrets stickor sen 08, och är nöjd med dem! Tycker de är lätta att avläsa, och till skillnad från Clear Blue så GÅR DET INTE att få falska plus med stickorna! Är där ett svagt extra streck, så betyder det graviditet. De som påstår att de fått så kallade spökplus med dessa tester har antingen sett i syne eller fått tidigt missfall!
    Jag har fått mitt tidigaste supersvaga plus med dessa stickor på bim´-3 som sedan har stegrat bara efter några timmar.. alltså inte ens morgonkiss ;)
    Det var precis så jag tänkte. Men jag har lite svårt att lita på det förrens det är starkt. Tack så mycket!
  • HjärtatAlicia
    Anonym (testoman) skrev 2011-07-23 15:04:36 följande:
    Det var precis så jag tänkte. Men jag har lite svårt att lita på det förrens det är starkt. Tack så mycket!
    När idag testade du dig? När har du bim?

Kolla stegringen på mina tester här ;) Ser du skillnaden mellan bim morgon och bim eftermiddag? ;)

• Anonym (testoman)
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-23 15:07:06 följande:
    När idag testade du dig? När har du bim?

Kolla stegringen på mina tester här ;) Ser du skillnaden mellan bim morgon och bim eftermiddag? ;)

Eftersom att jag slutade med p-piller nyss så har jag ingen aning. Ja det var faktiskt stor skillnad mellan morgon och eftermiddag. Men ditt första test på BIM -2 ser ut som mitt. Man skulle kunna ta det negativt men så tittar man lite närmars då ser man något otroligt svagt. 
  • Anonym (testoman)

tog ett nytt men det är sååå svagt att jag inte vet om jag inbillar mig eller inte.

• HjärtatAlicia
    Anonym (testoman) skrev 2011-07-23 18:57:24 följande:
    tog ett nytt men det är sååå svagt att jag inte vet om jag inbillar mig eller inte.
    Du kan inte försöka fånga det på foto? Prova isåfall att lägga det med en vit bakgrund, och så är det lättast om man väljer "närbild" på inställningar på kameran, och sen zoomar lite..
    Du kan väl prova? :)
  • Anonym (testoman)
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-23 20:49:09 följande:
    Du kan inte försöka fånga det på foto? Prova isåfall att lägga det med en vit bakgrund, och så är det lättast om man väljer "närbild" på inställningar på kameran, och sen zoomar lite..
    Du kan väl prova? :)
    Sambon är hemma och  han vet inget. Han kommer misstänka om jag står på toan med kameran i en kvart liksom. 
  • Anonym (testoman)

Det här är det torkade testet från tidigare idag. 

Test som jag tog nyss: 

Man måste verkligen anstränga sig. 
  • Anonym

Mår du bättre om jag säger "kanske"? =P
    Jag säger som du, lite väl svagt för att man ska tro sina ögon. Ta ett test i morrn bitti!

• Anonym (testoman)
    Anonym skrev 2011-07-23 23:25:39 följande:
    Mår du bättre om jag säger "kanske"? =P
    Jag säger som du, lite väl svagt för att man ska tro sina ögon. Ta ett test i morrn bitti!
    Bättre och bättre, vette fan. =P 

Men det är skönt att någon annan ser något. Tack tack!  
  • Anonym

Mitt första "plus" med dom, var jääättesvagt, knappt att det gick se... som en skugga liksom nästan, men det hade dock inte varit så tidigare dagar utan då hade de varit helt vita, gjorde då ett till, det blev likadant, detta var morgonurtin, dagen efter var det liiite starkare, och dagen efter var det klart positivt, :) jag tror du kommer att se starkare streck för var dag. testlagret har bra stickor...

• Anonym

Mitt första positiva jag fick gick att se svaaaagt svaaagt med blotta ögat men det syntes bara ett streck då jag tog kort på (för att lägga in här på fl) men dagen efter var det lite starkare och sen dagen efter det gick det visa på kort, lita på dina egna ögon, det är nog ett plus.
    Jag väntade tills det syntes bra tills jag visade maken...

• Danielina

Mitt första positiva var så svagt att det inte gick att få med det andra strecket på bild, det syntes knappt alls utom i vissa ljus. Dagen efter fick jag gravid 1-2 på digitalt och två dagar senare ett starkt streck till på ett till från testlagret. 

Jag hade provat att testa med testlagret i flera dagar så när jag fick det där supersvaga strecket så såg jag trots allt en skillnad mot testen jag tagit innan där inte minsta lilla skugga syntes! 

• Anonym (testoman)

Tack för era historier, de ger mig hopp. 

Nu är sambon hemma i en vecka så nu blir det inget testande alls. Mina tester är tyvärr slut. Så kommer inte kunna ta några förrens nästa vecka.
    Men det är nog lika bra.

Svar på tråden Testlagret, er erfarenhet!