• Anonym

Vilken ålder slutar de vifta med händerna?

Hejsan!
    Barn brukar väl vifta med händerna och armarna en del när de är små gör de inte? När brukar de sluta med det här? När slutade era barn med det? Min son är 1 ½ år och viftar fortfarande med armar och händer ofta. Ser ju lite konstigt ut ibland mer som något slags ryck men jag kanske har fel.
    Tacksam om någon kan hjälpa mig att svara på de här frågorna.

• Svar på tråden Vilken ålder slutar de vifta med händerna?
  • Lufsan

Har tre småsyskon och har ingen aning om vad du pratar om. Men det kanske dom gör? 

En dag i sänder.
  • Anonym
    Lufsan skrev 2011-07-23 19:09:45 följande:
    Har tre småsyskon och har ingen aning om vad du pratar om. Men det kanske dom gör? 
    Jaha okej... Ja han viftar med armarna och händerna i luften då och då upp och ner. Trodde fler barn gjorde det..
  • Lufsan
    Anonym skrev 2011-07-23 19:23:19 följande:
    Jaha okej... Ja han viftar med armarna och händerna i luften då och då upp och ner. Trodde fler barn gjorde det..
    Har ju inga egna barn men mina syskon kan jag inte komma ihåg att det gjort något liknande. Men ta inte det som något absolut. Som sagt så vet jag inget om barn. Ville mest bara veta själv för att jag verkligen inte visste att de gör så. 
    En dag i sänder.
  • Anonym

Låter som att det är lite sent att fortfarande vara uppslukad av händerna och att dom finns?

• Shasti

Det är ingenting som min dotter någonsin har gjort.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-23 19:26:10 följande:
    Låter som att det är lite sent att fortfarande vara uppslukad av händerna och att dom finns?
    Han är inte uppslukad av händerna eller så utan viftar mest med armar och händer ibland kanske när han är exalterad eller annat men kan komma lite när som helst.
  • Lufsan

Jag reagerade först för att jag har en vän vars son är autist och han gjorde så i 2 års åldern. Vill inte skrämma dig men du borde kanske fråga någon om det. 

En dag i sänder.
  • ThePointOfItAll

Så har jag sett flera barn göra, vifta/vinka med händerna. Inget konstigt, däremot vet jag itne när de brukar sluta med det.... Det är nog ingen fara

• Tujan

Nu är jag inte riktigt säker på om du menar samma sak som jag menar, men när min son (4½år) blir riktigt glad eller är förvantansfull så vifftar han med händerna. tror att det kommer att försvinna på han snart!

• Shirin85

När min son (är 1½) blir glad så ler han och börjar "slå"/vifta med händerna för att han är så exalterad.

Svar på tråden Vilken ålder slutar de vifta med händerna?