hjälp när anhörig han agressionutbrott. ev borderline. obs långt
min syster, som snart är 35, har i alla år haft problem med att hon fått agressionsutbrott. vi närmast i familjen kan känna av om det är dags, för säger man det minsta emot vid dessa perioder så kan man få ett hat utbrott. sen har hon perioder då hon är världens gulligaste och hon är även inteligent och har studerat många år på högskolan och jobbar utan problem inom sjukvården.
när min syster får dessa utbrott så lägger hon sig själv i offerläge och det är mycket synd om henne så därför har hon rätt att få dessa utbrott. när dessa sker så ändras hennes ögon och blir helt svarta. min mamma, som oftast får ta dessa utbrott och skuld av min syster, har pratat många ggr med henne efter dessa att hon måste söka hjälp. det verkar just då gå in hos henne och efter en sån här urladning så är hon lugn en period tills nästa gång. och då säger hon att vi vill att hon ska in på psyket så de kan droga ner henne m.m.. hon har även på senare tid börjar putta min mor och nypa henne i raseri. hon hotar även med att ta livet av sig.
mycket svårt att förklara allt när man skriver.. men vi har efterforskat på nätet och borderline stämmer oerhörtväl. nu är frågan hur man ska göra. min syster har inte insikt i att hennes beteende är helt sjukt, utan hon ger alla andra skulden och bygger upp en egen verklighet som gör att det är ok att beete sig som besatt. om man tänker en alkoholist kn bara bli botad när han själv inser att han har problem.. om ni förstår hur jag menar. när hon nu hotar med självmord så vågar ej min mor ringa psykakuten eller något liknande om hon sedan går vägen med detta.
skulle gärna vilja komma i kontakt med folk som har liknande efrfarenhet om råd. råd om ev anonym tellinje man kan ringa eller något sådant.