• Aprilia77

Vad väger du som är ca 178 cm lång?

Ja, vad väger ni egentligen? Och hur uppfattar ni er själva? Vilken är er målvikt om ni inte är nöjda?

Jag har efter två ganska täta graviditeter gått ner ca sju kilon, väger nu 68 kilon som jag utan större problem kan hålla. Men jag har svårt att se/veta när man ska nöja sig, om man ska gå ner mer eller om det räcker så. Jag har inga som helst ideal som säger att en kvinna ska vara supersmal, jag gillar lite former.

Hur ser ni på er själva och er vikt? 

• Svar på tråden Vad väger du som är ca 178 cm lång?
  • NKmamma

Jag väger 62 kg, Bortsett från blädderblocket på mitten så är jag nöjd.

• Angeliic

Jag är 1.78 och väger 64,5 nu. Brukar ligga runt 65

• Mica82

Jag är 177 och brukar väga 66. Födde barn för en månad sen och väger nu 70. Är nöjd när jag väger 66. Brukar tänka på att ta lagom mkt mat på tallriken och äta regelbundet samt att träna lite om jag hinner

• Angeliic

Jag födde ett barn för 5 månader den och gick då upp 20 kg. Tänkte inte alls på att äta ordentligt utan vräkte på med pizza och annat. Men det som gjorde att jag rasa i vikt var för att jag ammar :) ( funderar på hur det blir med vikten när jag slutar haha!)

• rednose

Jag är 178 lång och väger 71.4. Äter LCHF sedan ca 5 veckor tillbaka och tänker mig gå ner till ca 66. :) Trivs dock bra nu men har get mig den på att jag ska ner till 66 iaf. :)

• MissP

Är 1,82cm och väger 68kg.. vill ner till ca 62kg... styrketränar regelbundet så är i bra form, vill bara ha bort liiiite mer fett, sen är jag nöjd!

• skorpionen80

Är 175cm och väger ca 55kg. Tycker det är lagom. Gör inget för att hålla vikten.

• AstraTrillian

Har precis upptäckt att jag är 178 (trodde det var 176) och väger nu 60 kg (gick ner 6-7 kg i våras), vill inte väga mindre än 59 kg alltså bmi på 18,5 men inte heller mer än 63 kg.

• Aprilia77

Tack för era svar! Jag har nu gått ner till 66 kg och tycker att det får räcka. Skulle jag gå ner mer blir jag alldeles för benig på överkroppen. Har inga supersmala ideal utan vill ha lite rumpa och lår kvar.

• trissemiss

Jag har vägt som minst  65 kg till mina 178 cm och då var jag smal. Det roliga är att folk
    anser mig vara normalviktig även vid 78-80 kg vilket  rent viktmässigt ändå är i klar överkant.
    Rent visuellt kan man verkligen hålla en hel del mer vikt som lång än som kort. 

Har långa smala ben, breda axlar och tydliga nyckelben sen är där lite extra på magen och överarmarna som det är nu. Skulle nog säga att min idealvikt ligger runt 70 kg (+/- några kilo). Så länge jag är fast i kroppen av träning så bryr jag mig egentligen inte direkt om vikten (försöker iaf).

• ceci lia

Gud vad lite ni väger... jag brukar väga 65-67 kg och är 179.

• Aprilia77
    trissemiss skrev 2011-08-15 23:35:30 följande:
    Jag har vägt som minst  65 kg till mina 178 cm och då var jag smal. Det roliga är att folk
    anser mig vara normalviktig även vid 78-80 kg vilket  rent viktmässigt ändå är i klar överkant.
    Rent visuellt kan man verkligen hålla en hel del mer vikt som lång än som kort. 

Har långa smala ben, breda axlar och tydliga nyckelben sen är där lite extra på magen och överarmarna som det är nu. Skulle nog säga att min idealvikt ligger runt 70 kg (+/- några kilo). Så länge jag är fast i kroppen av träning så bryr jag mig egentligen inte direkt om vikten (försöker iaf).
    Ja, det är helt sant det du skriver om att man "kommer undan" med några extra kilon när man är lång. Efter min andra graviditet vägde jag ca 76 och såg absolut inte stor ut, folk kallade mig smal då också. 
  • Aprilia77
    ceci lia skrev 2011-08-15 23:55:48 följande:
    Gud vad lite ni väger... jag brukar väga 65-67 kg och är 179.
    Ja, det tycker jag verkar alldeles perfekt! Jag vill inte heller väga mindre.
Svar på tråden Vad väger du som är ca 178 cm lång?