• Cinza

Vattenbaserade D-vitamindroppar...

Finns det och vart köper man dem i så fall?Jag kollade på apotekets hemsida nu och där fanns inga. Jag har en tendens att glömma dem och jag tror att jag lättare skulle komma ihåg dem om jag kunde droppa dem i flaskan.

• Svar på tråden Vattenbaserade D-vitamindroppar...
  • Luullis

Det fanns vattenbaserade AD-droppar förut. Det kanske även finns vattenbaserade D-droppar? Har du frågat bvc?

• Cinza

Jag har inte frågat BVC. Jag kom på detta ikväll när jag insåg att jag glömt de satans dropparna igen. Jag får väl gå till apoteket och fråga. I värsta fall kan de kanske beställa hem åt mig om de inte har det inne.

• P i x i e

Jag brukade ha som rutin att ge dem på kvällen istället för morgonen, så när vi gjorde iordning för natten med blöja och pyamas så fick hon dropparna.. om du inte hittar med vatten.

and then I told myself - of course I deserve it!
  • Wry

D-droppar finns som både vatten- och oljebaserade. Brukar få oljebaserade från BVC, men fick vattenbaserade när jag köpte på apoteket vid ett tillfälle.

• sarsparis

Det finns på apoteket, förmodligen säljs de inte via nätet och finns därför ej där.

• Cinza
    P i x i e skrev 2011-07-24 00:07:37 följande:
    Jag brukade ha som rutin att ge dem på kvällen istället för morgonen, så när vi gjorde iordning för natten med blöja och pyamas så fick hon dropparna.. om du inte hittar med vatten.
    Jag kommer alltid ihåg att droppa i hennes magdroppar i kvällsmaten så därför tänkte jag att jag förmodligen kommer att komma ihåg d-vitaminet bättre om jag kan ge det i flaskan också. Just idag har jag kommit ihåg dem dock.

Verkar som att flera av er köpt dem på apoteket så jag får ta mig en tur dit.

Tack för alla svar!
  • Cinza

Vattenbaserade droppar inköpta och intagna. Tack för hjälpen!

Svar på tråden Vattenbaserade D-vitamindroppar...