• Kinley

Overall / täckbyxor och jacka....vilken ålder?

Vid vilken ålder gick era barn över till täckbyxor och jacka istället för overall på vintern?

• Svar på tråden Overall / täckbyxor och jacka....vilken ålder?
  • WimZy

När han slutade med blöja vid 2 1/2 års ålder.

• MorsningKorsning

Den här frågan verkar vara mycket beroende på var man bor. Nere i söder hör man pm många som byter vid tre års ålder medan jag här uppe i norr ser massor av barn i tvåan som har overall (i trean brukar dock alla ha tvådelat, om det inte är skoteroveraller som man kan ha som vuxen t o m). Sedan finns såklart skolor som det blivit inne med overall/tvådelat så att de byter tidigare men här är det inget konstigt att en nioåring har overall... Jag kommer nog ha overall till i alla fall ettan, om inte barnet vill byta själv. Enklare att ta på och av för barnet och det går snabbare.

• cocos87

I år kommer vi köpa både och åt dottern som kommer vara 2,5 år. Overall på dagis och täckbyxor + jacka hemma.

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Tant Green

Jag har aldrig gillat overaller så vi bytte så fort det gick att få tag i jacka/byxor i hennes storlek. När hon var 2,5 år hade hon båda delarna (men vi använde bara overallen ett fåtal gånger), men sedan hon var 3,5 år har hon bara haft tvådelat.

• 4småhjärtan

Vid 6 års ålder, tycker det är smidigare med overall men valde jacka och byxa när dottern började fsk klass då hon själv hellre ville ha det. Mina pojkar blir 5 i höst och de ska ha overall :)

• Tessie2022

Vi bor i skåne och jag kör med overall + tvådelat på båda barnen (5 & 3 år) i år. Overall tycker jag är suveränt  - men nästa år när sonen börjar förskoleklass tror jag han bara får 2 delade set..

• Scruffy

Min dotter ska ha två delat i år för första gången.
    Hon börjar i förekoleklass nu i Augusti.

Kommer att göra samma med sonen nästa år, men i vinter när han är 5 får han ha overall ännu.

• Pillson

overall är ett bra plagg då det inte glipar någonstans... jag tänker försöka hitta en sista overall till min dotter i år och hon blir 6 i år, nästa år blir det nog byxor och jacka

• vittra

Här är det overall som gäller, dottern blir 4 år i höst. Kan nog stämma detta om norr och söder... här har de flesta overall långt upp i åldrarna (även många vuxna har ju overall på sig).

Svar på tråden Overall / täckbyxor och jacka....vilken ålder?