• Tomina

Viktökning v 14?

Jag är gravid i vecka 14 och har nu gått upp 4-5 kg, och tycker det är mycket. Jag väntar mitt andra barn.
    Jag undrar hur mycket andra har gått UPP. (Alltså inte gått ner).

Under min första graviditet gick jag upp 14 kg och ner 20 kg vilket bara var kanon. (Tror visserligen att det mesta av vikten satt i tuttarna Flört)

Om man läser på vissa sidor så ska man ju inte gå upp mer än typ 1 kg i vecka 14.....men jag antar att det är i ngn form av drömvärld. Så, i en verklig värld....-hur mycket har just DU gått upp?

• Svar på tråden Viktökning v 14?
  • samban

Ingenting skulle jag tro. Möjligen ett kilo. Kan fortfarande ha alla kläder som vanligt.

• astrum

Jag gick upp 31 kilo totalt och säkert MINST 10 kilo innan vecka 20 i alla fall...

• nya mamman

är idag i 16+0 och hade gått upp runt 5 kg på kontrollen... Med första gick jag upp totalt 17 kg och med andra 10 tror jag. Men då hade jag kg kvar sen ettan.

• Liina87

Jag är i vecka 16 (15+0) och har gått upp strax under 3 kg. Men om man går upp och ner är så individuellt och man kan inte göra något åt det hur hälsosamt man än lever.

• tove1982

första barnet 33 kg nu gravid i v 14. 3 kg kanske

• Äntligen dax

V. 14 och har gått upp 2-3 kg. Min förra graviditet hade jag inte gått upp något vid den här tiden. Vägde dessutom mindre från början.

• GrodanSkrutt

Vägdes först i v 20, hade gått upp ett kg om jag jämförde med hemvågen,
    nu i  v 25 har jag gått upp 1 kg till, så totalt 2 än så länge.

Men, de är ju så individuellt med vikten, som med SF-måttet också & alla andra krämpor man kan få under graviditeten

• Fru Kwasthilda

Ca 10 kg vecka 15 så du ligger i lä total viktökning vid 2 graviditeter: 23 kg.

• Friddi

Jag har själv tyckt att jag kanske gått upp lite för mycket lite för fort. Redan i vecka 10 hade jag gått upp ca 7 kg.
    Nu är jag i vecka 18 och har stannat på 7 kg.

Jag är väldigt smal sedan innan och det har tydligen också betydelse.
    Min barnmorska sa att kroppen tar åt sig allt fett den behöver för att kunna klara av en graviditet. Äter man inte allt för onyttigt så är förmodligen alla kilon man lägger på sig till någon nytta... kan man ju hoppas i alla fall:). 

Tror också att det är vanligare att gå upp lite fortare när man väntar andra barnet..Det jämnar säkert ut sig.
    Hur som helst är det jobbigt när kroppen förändras så mycket på så kort tid. Det måste ju alla tycka..:) 

• linacarro

Intressant tråd det här har själv funderat en del på vikten. Kul att läsa att några går upp i vikt! Själv bekymrar jag mig om motsatsen... Har hittills (v 13) gått ner ca 3 kg Rynkar på näsan har inte kräkts något än, men mått ganska illa fram tills för ngn vecka sedan. Matintresset har liksom bara försvunnit, känns helt stört faktiskt men det kanske hör ihop med att jag gått ner 10 kg under våren också... hur som hoppas jag på att det vänder snart. Kan väl inte vara bra för barnet att mamman går ner i vikt, eller?  

Gick upp 6 kg med förra barnet, men han föddes v 28+6 så jag hade garanterat lagt på mig mer om jag gått tiden ut...

Svar på tråden Viktökning v 14?