• Anonym

Hur stor roll spelar sexet i ett förhållande..

Till er kvinnor:

Skulle ni kunna ha ett långvarigt förhållande med någon som det inte alls stämmer ihop med men sexet är bra?

• Svar på tråden Hur stor roll spelar sexet i ett förhållande..
  • Anonym (?)

Sexet är verkligen viktigt men tror nog att vardagslivet och kommunikationen måste funka i längden, annars går det nog inte. Är det nåt speciellt som inte funkar hos er?

• 010306

Nä det skulle jag inte.. Vill att allt ska stämma & skulle inte vilja basera ett helt förhållande på enbart sex.

• oOoKärlekoOo

Jag har varit där... Levde i 7 år med en som jag inte ville ha sex med då det inte funkade, och då försvann också attraktionen... Jag gjorde slut. 

Barn skall aktas, respekteras och lyssnas på!
  • Anonym (10-90)

Dr Phil brukade säga att om sexet fungerar så är det ungefär 10% av förhållandet och om det inte fungerar så är det ungefär 90% av förhållandet. Jag tycker att det är en ganska bra uppskattning.

• Anonym (beror på)

Hörde någon som sa att sexet motsvarar ca. 10% av vad som är "viktigt" i en relation - om det funkar bra.
    Om det inte funkar så blir det plötsligt 90% av relationen..

Tycker det är tänkvärt..

• Anonym (?)

Vil nog säga at tkommunikation är kärnan! Om kommunikationen fungerar brukar sexlivet fungera också, inte nödvändigtvis tvärtom...

• Anonym (10-90)
    Anonym (?) skrev 2011-07-24 12:22:20 följande:
    Vil nog säga at tkommunikation är kärnan! Om kommunikationen fungerar brukar sexlivet fungera också, inte nödvändigtvis tvärtom...
  • IsDimma

Jag tycker, vem som än sa det, att det stämmer bra att när sexet fungerar är det 10% av förhållandet. När det inte funkar så blir det 90%. Kanske inte fullt så illa men det är definitivt tänkvärt.

• Anonym (10-90)
    IsDimma skrev 2011-07-24 12:56:34 följande:
    Jag tycker, vem som än sa det, att det stämmer bra att när sexet fungerar är det 10% av förhållandet. När det inte funkar så blir det 90%. Kanske inte fullt så illa men det är definitivt tänkvärt.
    Det blir ju onekligen så att om man sexet inte fungerar så smittar den frustrationen av sig på väldigt mycket annat som inte alls har med sex att göra.
  • Anonym (ej viktigt)

Jag tycker inte alls att sexet är viktigt i ett förhållande. Men däremot kommunikation och annan närhet i form av pussar, kramar, gos osv. Skulle sexet vara så viktigt så skulle jag och min kille gått isär för längesedan då vi har sex väldigt sällan.

• Anonym

Sexet är inte viktigt för oss.

Närhet, omtanke, respekt och kommunikation är det i så mycket högre grad.  
    Det är grunden i vårt förhållande. 

• Anonym (ej viktigt)
    Anonym skrev 2011-07-24 16:40:54 följande:
    Sexet är inte viktigt för oss.

Närhet, omtanke, respekt och kommunikation är det i så mycket högre grad.  
    Det är grunden i vårt förhållande. 

Håller med! =)
  • Anonym

Jag tror inte sex är en jätte stor del av ett förhållande. Jag har levt i mitt nuvarande förhållande i 4 år varav de första 3 åren så hade vi väldigt lite sex då jag haft vesibulit i många år.

Jag tror att har man en kommunikation och en bra grund i förhållandet så är inte sex en stor del. Men jag tror det är viktigt att båda är trygga med den situationen man har att sexet inte är det viktigaste. Att gå runt och ha dåligt samvete för att man har sex för sällan då tror jag absolut att sex blir 90% av förhållandet. 

• Anonym (10-90)
    Anonym skrev 2011-07-24 16:45:47 följande:
    Jag tror inte sex är en jätte stor del av ett förhållande. Jag har levt i mitt nuvarande förhållande i 4 år varav de första 3 åren så hade vi väldigt lite sex då jag haft vesibulit i många år.

Jag tror att har man en kommunikation och en bra grund i förhållandet så är inte sex en stor del. Men jag tror det är viktigt att båda är trygga med den situationen man har att sexet inte är det viktigaste. Att gå runt och ha dåligt samvete för att man har sex för sällan då tror jag absolut att sex blir 90% av förhållandet. 
    Om inte båda är nöjda med eller har förståelse för situationen, oavsett om man har mycket sex eller lite sex, då kan det bli jobbigt. Det är när samsynen saknas som det kan uppstå friktion.
  • Anonym (kantslipning)

Det beror nog på hur långt ifrån det övriga är att fungera. Om det "bara" är kanterna som skall slipas till hos båda innan även det övriga flyter på bra eller om det är verkligt långt ifrån att fungera. Även viljan från bådas sida att få förståelsen för varandra att fungera skulle spela in. Men är båda nöjd med en särbo relation skulle jag absolut köra på och se hur långt det räcker även om det var rätt långt ifrån att fungera i övrigt. Men så är jag "äldre" också och det är inte tal om familjebildande med gemensamma barn.

Svar på tråden Hur stor roll spelar sexet i ett förhållande..