• Anonym

Knöl på ögonlocket (4år)

Min bonus kom till oss i måndags med en knöl på ögonlocket, en liten kula lixom , 
    h*n verkar inte ha några problem med att den sitter där, men ser lite konstigt ut.

H*n har Astma, vet ej om de kan bero på att hon kanske är allergisk mot något.
    Katter reagerar h*n på.

Någon som vet vad de kan vara?

• Svar på tråden Knöl på ögonlocket (4år)
  • Anonym

Kanske en vagel, men de brukar ömma. Troligtvis en fettknuta. Gå till doktor med ungen om du är orolig.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-24 13:58:43 följande:
    Kanske en vagel, men de brukar ömma. Troligtvis en fettknuta. Gå till doktor med ungen om du är orolig.
    nej inte orolig bara undra, hon ska te mor sin nästa vecka så få får dom kolla de.
  • chapelhill

precis som sagts redan så låter det väldigt troligt att det är en vagel. den går bort av sig själv efter ett tag :)
    har själv haft många under mina år ;) 

• Neblina

Beror lite på storleken, är de pyttesmå brukar de gå bort. Dock om de växer och blir som en ärta behöver man oftast medicin i form av en salva från läkaren.
    Sista jag hade var så stor att hela mitt öga var igenmurat med storleken som en mandarin, det gick inte tillbaka.
    utan behandlng kan vageln tyvärr bli bestånde då den kapslar in sig eller hur man ska förklara. Visst värken går ju bort men är inte varken bekvämt eller skönt att ha en sån.
    Så håll koll, blir den större och större så gå till läkaren omedelbums.

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Anonym
    Neblina skrev 2011-07-24 17:05:43 följande:
    Beror lite på storleken, är de pyttesmå brukar de gå bort. Dock om de växer och blir som en ärta behöver man oftast medicin i form av en salva från läkaren.
    Sista jag hade var så stor att hela mitt öga var igenmurat med storleken som en mandarin, det gick inte tillbaka.
    utan behandlng kan vageln tyvärr bli bestånde då den kapslar in sig eller hur man ska förklara. Visst värken går ju bort men är inte varken bekvämt eller skönt att ha en sån.
    Så håll koll, blir den större och större så gå till läkaren omedelbums.
    men hon har inte ont, men ser ut som att den lixom stör, tycker nog att den har vuxit sen hon kom hit. hennes far får ta de med hennes mor, 
  • Neblina
    Anonym skrev 2011-07-24 17:07:02 följande:
    men hon har inte ont, men ser ut som att den lixom stör, tycker nog att den har vuxit sen hon kom hit. hennes far får ta de med hennes mor, 
    Mina gjorde inte direkt ont föräns de blev större, kan ju vara individuellt också.
    Hur stor är den?
  • Anonym

som en ärta ungefär, är inte samma färg som ögonlocket utan lite rödare.

• Neblina
    Anonym skrev 2011-07-24 17:25:14 följande:
    som en ärta ungefär, är inte samma färg som ögonlocket utan lite rödare.
    Okej men håll ett öga på den, börjar den inte gå ner snart så borde ni söka hjälp. Det händer tyvärr ibland att dessa kapslar in sig och då är det bara operation som gäller.
Svar på tråden Knöl på ögonlocket (4år)