• pluppfamiljen

Jag tänker flaska min son från start

Finns det flera som ska flaska sina barn? Jag tänkte börja med att pumpa så länge det går och varva med ersättning så han lär sig gilla båda smakerna. Givetvis ska han ligga nära tätt intill och få mycket närhet men jag tänker inte amma den här gången blir det flaska.

Finns det flera som tänker som mig?  

Och ni som tycker det är fel kan skriva om det i andra trådar alla på hopp anmäls 

Jag vill bara ha lite tips och prata med andra som stolt flaskar på eller planerar att göra det. Och i dagens samhälle när pappan ska ha barnet efter 6 månader så kan man ej ha en liten som är beroende av bröstet. Det är mycket det som gör att jag bestämt mig för att flaska (även om jag blir hemma fru) Och sen så vill jag kunna fara och träna då och då. 

Han kommer kring den 15 september mest troligt innan för att jag blir i gång satt.  

Blivande 6 barns mamma
  • Svar på tråden Jag tänker flaska min son från start
  • LivetSomSofia

Skönt att du har bestämt dig :)
    Jag kommer ge mitt nästa barn flaska från start då jag mådde skit är amningen senast o en massa andra problem! Är redan nu klar i mitt beslut och de känns skönt, även om nästa unge inte är planerad än :)

• pluppfamiljen

Ja det känns superbra. {#emotions_dlg.flower}

Blivande 6 barns mamma
  • Maariiia

Jag har flaskmatat min dotter sen hon var 1 vecka och det breslutet har jag inte ångrat en sekund!
    Min sambo och jag turas om och jag kan lämna hemmet för en stund utan att oroa mig för att hon blir hungrig.
    Jag fixade inte att vara en mänsklig napp och det skämms jag inte ett dugg för!

Skönt att du gör det som känns rätt från start. Jag höll på att bryta ihop den veckan jag ammade, nu tog min lilla tjej fel tag hela tiden vilket gjorde att brösten blev såriga (ytterligae en anledning till att jag la ner det), satt och grät mig igenom alla timmar av amning ;(

Men räkna med reaktioner från folk runtomkring, jag har inte fått mycket negativa reaktioner men lite - bara stå upp för dig själv och DITT beslut, ingen har med det att göra!

• xXMaLoXx

Härligt att du bestämt dig!!

Får jag fler barn, så blir det flaska från start här också. Jag mådde inte alls bra av amningen av min son. Inte det att han tog bröstet fel, eller att jag hade ont på något vis. Jag kände mig låst för att det var stört omöjligt att sitta och amma, vilket inte direkt gjorde det till en simpel grej att hälsa på någon. Sen gick han upp segt i vikt, vilket skapade ångest. Han fick en flaska ersättning per dygn från att han var ett par veckor. Vid fyra månader så bytte ja ut fler mål för att sedan sluta amma helt när han var 6 månader. Jag kände mig som en helt ny människa, vilket säkert gjorde mig till en klart trevligare mamma.

Så, nästa barn....så blir det flaska.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • pluppfamiljen

Ja de som blir ammade brukar ibland gå upp i vikt sämre det har alla mina gjort första året och inte har de viljat ha mat sen heller bara bröstet, jag höll på att bli tokig! 

Blivande 6 barns mamma
  • anyXX

Jag ammade min tvåa ca 2 veckor sen blev det en period både och därefter bara flaska. Anledningen till att jag valde det är dels att jag inte trivdes med att amma + att första barnet hade kolik och jag misstänker att det kan ha berott på för lite mat (men hon vägrade ändå flaska). Funkade superbra för oss!

flicka 2008 & pojke 2010
  • FamMel

Jag  har bestämt mig för att pumpa från början och ge det i flaska och varva med ersättning. När jag fick mitt första barn var amningen är helvete så det gör jag inte om... Men vill gärna att nästa barn ska få bröstmjölk.

• sirisdotter
    FamMel skrev 2011-08-01 10:03:19 följande:
    Jag  har bestämt mig för att pumpa från början och ge det i flaska och varva med ersättning. När jag fick mitt första barn var amningen är helvete så det gör jag inte om... Men vill gärna att nästa barn ska få bröstmjölk.
    Och jag tyckte pumpen BB hänvisade mig till när de nyfödda sov i särskild sal på nätterna var totalt obegriplig och vidrig!   Amma hade jag kunnat göra hur länge som helst -  så olika det kan vara!
  • FamMel
    sirisdotter skrev 2011-08-01 10:18:17 följande:
    Och jag tyckte pumpen BB hänvisade mig till när de nyfödda sov i särskild sal på nätterna var totalt obegriplig och vidrig!   Amma hade jag kunnat göra hur länge som helst -  så olika det kan vara!
    oj, vilket sjukhus födde du på ?? :-O Här i Västerås får man ett eget rum (om det inte är överfullt såklart) + att jag hyrde pumpen från bb och den var enkel att förstår och lät  knappt nåt..
    Den amningserfarenhet jag har önskar jag inte min värsta fiende...  
  • Loriyana

Jag flaskade inte från start utan försökte amma. Men eftersom dottern hade för kort tungband (vilket inte upptäcktes på BB) så haverade amningen totalt och jag fick mjölkstockning. Men det gick jättebra att ge henne flaska så jag är otroligt tacksam över att det alternativet finns!

Lycka till! :)

Svar på tråden Jag tänker flaska min son från start