• anyXX

Vad har era barn för vattentäta skor i höst? Geox?

Jag köpte Superfit till min dotter förra året, både i höstskor och vinterkngor och var supernöjd! Så varma och TORRA skor! Tyvärr har de ju rätt smala skor och min son har breda fötter. Jag köpte ett par Geox, som enligt informationen, också ska hvara gjordea i ett goretexliknande material. När han använde dem idag läckte de dock in lite i tårna! Jag är så besviken, de kostar ju rätt mycket och så blött var det itne idag. I sina superfit har dottern kunnat HOPPA i vattenpölar utan att de släppt in vatten... nu har jag inte hunnit inpregnera dem, tror ni det kan vara så lätt att det beror på det? Ska spraya dem imorgon när det torkat....

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Vad har era barn för vattentäta skor i höst? Geox?
  • Vickan I

Gillar också superfit. Supernöjd med de som sonen har och blir nog nya i samma märke i höst/vinter när det är dags för nya skor.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • anyXX
    Vickan I skrev 2011-07-24 20:18:48 följande:
    Gillar också superfit. Supernöjd med de som sonen har och blir nog nya i samma märke i höst/vinter när det är dags för nya skor.

Ja skulle definitivt köpt dem till sonen också om de inte varit så smala :(
    flicka 2008 & pojke 2010
  • sarsparis

Vi har haft både viking och ecco till sonen, han är en som gärna besöker alla vattenpölar, han har alltid varit torr, har han blivit blöt är det för at det runt in då skaftet inte är så högt. Eccos vinterkängor är vi väldigt nöjda med, han behövde inte ens ullstrumpor i under denna vintern vilket vi behövde med vikingkängorna vintern innan.

• anyXX
    sarsparis skrev 2011-07-24 21:16:25 följande:
    Vi har haft både viking och ecco till sonen, han är en som gärna besöker alla vattenpölar, han har alltid varit torr, har han blivit blöt är det för at det runt in då skaftet inte är så högt. Eccos vinterkängor är vi väldigt nöjda med, han behövde inte ens ullstrumpor i under denna vintern vilket vi behövde med vikingkängorna vintern innan.

Tyvärr är ju ecco också mala i passformen. Men Viking tänkte jag också att det kanske skulle funka!
    flicka 2008 & pojke 2010
  • vivianne

Ecco är stående vattentäta vinterstövlar här hemma (tror det varit fyra säsonger). De har vissa modeller med bredare läster som kanske kan passa din dotter

Superbra skor!

• modestyclara

vi kör på gummistövlar när det är blött- på vintern blir det fodrade gummistövlar om det är riktigt slaskigt, annars vinterkängor av märket sorel. De är toppen (och passar breda fötter).

• sarsparis
    anyXX skrev 2011-07-24 21:18:03 följande:
    Tyvärr är ju ecco också mala i passformen. Men Viking tänkte jag också att det kanske skulle funka!
    Jag också alltid hört att ecco är för smala fötter, tills jag provade. Min son är nämligen också lite bredfotat, superfit kan han inte ha, men ecco funkar faktiskt. viking är bredare, även kavat har skor som ska vara bra och passa breda fötter.
  • LillaFlingan
    modestyclara skrev 2011-07-24 21:20:19 följande:
    vi kör på gummistövlar när det är blött- på vintern blir det fodrade gummistövlar om det är riktigt slaskigt, annars vinterkängor av märket sorel. De är toppen (och passar breda fötter).

tack för tipset! sneglade på sorel förra året, men hade redan köpt skor då..-viking play - vilka var bra o vattentäta- men tyckte inte de höll värmen riktigt trots yllesockor! så i år får det bli sorel som lovar att hålla värmen ända ner till -32*C.... och om de passar breda fötter så är det toppen! 1a sonen har breda fötter :)) 
  • modestyclara
    LillaFlingan skrev 2011-07-24 21:23:43 följande:
    tack för tipset! sneglade på sorel förra året, men hade redan köpt skor då..-viking play - vilka var bra o vattentäta- men tyckte inte de höll värmen riktigt trots yllesockor! så i år får det bli sorel som lovar att hålla värmen ända ner till -32*C.... och om de passar breda fötter så är det toppen! 1a sonen har breda fötter :)) 
    Ja sorel håller verkligen värmen -våra barn har aldrig haft kalla fötter sedan vi började med deras skor.
  • anyXX
    sarsparis skrev 2011-07-24 21:21:05 följande:
    Jag också alltid hört att ecco är för smala fötter, tills jag provade. Min son är nämligen också lite bredfotat, superfit kan han inte ha, men ecco funkar faktiskt. viking är bredare, även kavat har skor som ska vara bra och passa breda fötter.

Nja fast vi köpte precis ett par eccosandaler, som var så smala att de inte gick på hans fötter (skickade efter dem) typiskt! jag tror min son har EXTREMT bred högerfot, han har nämligen olika stora fötter och den högra är längre och bredare och nog t om bredare än dottern sm ändå har ett par storlekar större.... just att vi behöver köp dubbla storlekar (och tt han dessutom måste ha skor inomhus) gör ju att det blir lite extra besvärligt att köpa skor + att det blir par både för inne och ute ... :p
    Bra tips med sorel! De är ju rätt överkomliga i priset också. Är de vattentäta också?

Min barn har gummistövlar också men jag tycker det blir gummistövlar typ varje dag på hösten om man har gympaskor som inte tål vatten,  bara de går i daggvått gräs eller plaskar lite i en pöl så blir de "vaniga" skorna dyngblöta...

flicka 2008 & pojke 2010
  • modestyclara
    anyXX skrev 2011-07-24 21:43:37 följande:
    Nja fast vi köpte precis ett par eccosandaler, som var så smala att de inte gick på hans fötter (skickade efter dem) typiskt! jag tror min son har EXTREMT bred högerfot, han har nämligen olika stora fötter och den högra är längre och bredare och nog t om bredare än dottern sm ändå har ett par storlekar större.... just att vi behöver köp dubbla storlekar (och tt han dessutom måste ha skor inomhus) gör ju att det blir lite extra besvärligt att köpa skor + att det blir par både för inne och ute ... :p
    Bra tips med sorel! De är ju rätt överkomliga i priset också. Är de vattentäta också?

Min barn har gummistövlar också men jag tycker det blir gummistövlar typ varje dag på hösten om man har gympaskor som inte tål vatten,  bara de går i daggvått gräs eller plaskar lite i en pöl så blir de "vaniga" skorna dyngblöta...

vi har haft modellen som är gummi utanpå en bit upp på foten, typ såna här:
    http://ww2.sierratradingpost.com/sorel-yoot-tp-winter-pac-boots-waterproof-insulated-for-youth~p~3705f/?filterString=kids-boots~d~123%2F

och dessa som fodrade gummistövlar: http://ww2.sierratradingpost.com/sorel-rainbou-winter-pac-rain-boots-waterproof-insulated-for-kids-and-youth~p~2614j/?filterString=kids-boots~d~123%2F
  • Wilmis07

Vi har haft kavats ljusnan (?) till dottern,kanonsko.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Vad har era barn för vattentäta skor i höst? Geox?