• Mandyyy

Ospecificerat boende?

Vi är sugna på att boka en sista minuten resa till Kreta.
    Jag är dock lite osäker på ospecificerat boende. Vi har valt med pool dock, för det måste man nästan:)
    Jag är bara rädd att man hamna på värsta sunkiga stället. O:)

Ni som rest ospecificerat, vad är era erfarenheter? :)

Tack för svar:)

• Svar på tråden Ospecificerat boende?
  • Toppen9

Har tagit ospecificerat boende vid ca 6-7 tillfällen och hamnat på minst 3plus hotell så jag tycker att det har fungerat kanon!

• Lenita

När man reser ospecificerat så får man inte ha krav på sitt boende och speciellt inte under högsäsong då det på många destinationer är svårt att hitta bra rum för den lilla slant gästen betalat. Desto mindre en gäst betalar för en ospecificerad resa, desto billigare rum måste resebolaget hitta. Om ni har krav på ert boende så välj ett specificerat hotell. 

• Mandyyy
    Toppen9 skrev 2011-07-24 20:52:04 följande:
    Har tagit ospecificerat boende vid ca 6-7 tillfällen och hamnat på minst 3plus hotell så jag tycker att det har fungerat kanon!
    Tack för svar:)
  • Mandyyy
    Lenita skrev 2011-07-24 20:53:44 följande:
    När man reser ospecificerat så får man inte ha krav på sitt boende och speciellt inte under högsäsong då det på många destinationer är svårt att hitta bra rum för den lilla slant gästen betalat. Desto mindre en gäst betalar för en ospecificerad resa, desto billigare rum måste resebolaget hitta. Om ni har krav på ert boende så välj ett specificerat hotell. 
    Man kan ju fylla i vissa krav man har. Vilket vi gjort.
    Så jag hoppas att det är ok boende:P

• skorpionen80

Får man gå OT och fråga varför pool är ett krav på en ö? räknar ni med att bo långt från havet?

• Ängelii
    Mandyyy skrev 2011-07-24 21:12:59 följande:
    Man kan ju fylla i vissa krav man har. Vilket vi gjort.
    Så jag hoppas att det är ok boende:P

Vad har ni för krav på ert boende?

Ett tips är att läsa resevillkoren riktigt noga, där står allt om vad det innebär att resa på en ospecad resa.

• Mandyyy
    skorpionen80 skrev 2011-07-24 22:13:45 följande:
    Får man gå OT och fråga varför pool är ett krav på en ö? räknar ni med att bo långt från havet?
    Man vet ju inte vart man hamnar:) Vi vill gärna ha pool. 
    Vi är rädda för hajar..;) hehe. 
  • Jagsajudet

Reste mycket ospec förr. Kom ofta på bra ställen, eller iaf helt okej!

Sen kom vi till världens råtthål en gång. Vi åkte med Apollo och hamnade på ett litet ruttet hostel som inte ens fanns med i katalogen. Vi bodde på bottenvåningen och saknade en ruta in till badrummet. Kändes ju tryggt! Dessutom var det första vi trampade på när vi kom in kapsyler och glas!

Vi protesterade hej vilt, efter 2 dagar fick vi flytta upp en våning till ett lika sunkig rum, men med alla fönster i behåll!

Har aldrig åkt med vare sig Apollo eller på en ospecad resa efter det!

• Mandyyy
    Jagsajudet skrev 2011-07-24 22:23:52 följande:
    Reste mycket ospec förr. Kom ofta på bra ställen, eller iaf helt okej!

Sen kom vi till världens råtthål en gång. Vi åkte med Apollo och hamnade på ett litet ruttet hostel som inte ens fanns med i katalogen. Vi bodde på bottenvåningen och saknade en ruta in till badrummet. Kändes ju tryggt! Dessutom var det första vi trampade på när vi kom in kapsyler och glas!

Vi protesterade hej vilt, efter 2 dagar fick vi flytta upp en våning till ett lika sunkig rum, men med alla fönster i behåll!

Har aldrig åkt med vare sig Apollo eller på en ospecad resa efter det!
    Tack för svar!:)

Men gud det låter ju hemskt.  
Svar på tråden Ospecificerat boende?