• Snuttiduttan

Verkar som min arbetsgivare vägrar ge mig arbetsgivare intyg, hur ska jag göra?

Företaget gick i konkurs och vi skulle jobba till den 15 juli, innan dess fick jag ett arbetsgivareintyg men hon hade skrivit helt fel och ville inte ändra på det när jag fick pappret av arbetsgivareintyg skrev hon att jag hade begärt att få sluta själv!! hur kan hon skriva så, enligt facket ska man få nytt avtal efter uppsägningen och eftersom jag aldrig sett något och ingen annan heller än så länge kunde hon inte skriva så. har hört med arbetskamraterna och dom har nu jobbat utan avtal i 4 dagar...

nu har det gått över 1 vecka sedan hon lovade att skicka intyget, och det ända jag får som svar är att det är påväg, vadå är påväg, vi bor ju för fasiken i samma län och när jag skickar sms eller ringer svarar hon inte, inte änns på facebook, varför gör hon så här??

Jag menar jag har ju inte sagt upp mig när vi blev uppsagda, visst hon erbjöd mer jobb, men har aldrig fått se nått avtal och nu som sagt vart så dom jobbat utan avtal i 4 dagar...

• Svar på tråden Verkar som min arbetsgivare vägrar ge mig arbetsgivare intyg, hur ska jag göra?
  • Aakashan

HOn är enligt lag skyldig att utfärda ett intyg, om hon inte gör det kolla med ditt fack om dom kan hjälpa dig. Gå det inte att få fram brukar konkursförvaltaren utfärda.

• The Foxy

Ta kontakt med facket. Sen är det dumt att arbeta utan avtal...

• Snuttiduttan

Pratade med henne idag och rågade ut henne, för vi har inget fått och hon påstod att hon skickade det i torsdags, vi bor i samma komun liksom...

så då blev hon arg och påstod att jag kallade henne för lögnare, bara för att jag ifrågasatte varför papprerna inte har kommit...

Bor du inte på detta nummer säger hon då? nä jag bor på detta nummer, det nummer som hon har skickat till finns inte änns, och skulle det finnas så skulle jag ha fått det ändå liksom..

Ja men då skickar jag ett nytt idag, känns som jävla bullshit, på lönekontoret står det mitt riktiga nummer till lägenheten, vad ska man tro?

• hymafr
    Snuttiduttan skrev 2011-07-25 10:56:47 följande:
    Pratade med henne idag och rågade ut henne, för vi har inget fått och hon påstod att hon skickade det i torsdags, vi bor i samma komun liksom...

så då blev hon arg och påstod att jag kallade henne för lögnare, bara för att jag ifrågasatte varför papprerna inte har kommit...

Bor du inte på detta nummer säger hon då? nä jag bor på detta nummer, det nummer som hon har skickat till finns inte änns, och skulle det finnas så skulle jag ha fått det ändå liksom..

Ja men då skickar jag ett nytt idag, känns som jävla bullshit, på lönekontoret står det mitt riktiga nummer till lägenheten, vad ska man tro?
    Misstänker att de har en hel del att göra vid en konkurs...Tror du inte att det kan bero på det?
  • Snuttiduttan

Nä det tror jag inte, kunde hon skicka samma till min kompis, kan hon skicka till mig med samtidigt, desutom jobbar dom nu för ett annat företag

• Snuttiduttan

Nu sa hon igår att hon skickade det tidigt på morgonen igår igen, och idag har jag fortfarande inget fått, vad är detta? jag måste ju ha det för att få ersättning ju :(

• Bolaget

Men om bolage tär i konkurs så är det konkursförvaltaren som ska skriva ut arbetsgivarintyg, inte din förra chef. Hon har ingen rätt att skriva på något för det gamla företaget längre.

Dessutom, om de nu jobbar för ett annat företag men du inte börjat där så har du ju faktiskt tackat nej till fortsatt anställning så det första intyget du fick är ju egentligen rätt.

Svar på tråden Verkar som min arbetsgivare vägrar ge mig arbetsgivare intyg, hur ska jag göra?