• Viken79

Små små hål i navelhöjd på typ alla t-shirtar, vad är detta?!?

Ja, är det någon som vet var dessa små hål kommer ifrån. Själv har jag då och då fått sådana små hål på mina t-shirtar, men min make har nu på nästan varenda t-shirt. Hålen sitter strax under navelhöjd och endast där, nya som gamla t-shirtar "drabbas", oavsett kvalitet.

• Svar på tråden Små små hål i navelhöjd på typ alla t-shirtar, vad är detta?!?
  • sofran83

Vissa på mitt jobb "drabbas" av detta fenomen men då beror det på vårat bälte/skärp som skaver på tröjan mot våran kassadisk som är i samma höjd...

• Mabaja

Kan ju vara skärpet som skavt sönder om ni använder skärp ofta vill säga.

Alla mina jobbtröjor gick sönder just där och till slut kom jag på att skärpet var orsaken. När jag tog bort skärpet var tröjorna hela. :)

• Ellabus

Något på jeansen/byxorna som gör sönder tröjan just där? Ligger de fel i lådan/garderoben så att de slits sönder just där?

• pysselpussar

Det där händer här med och min teori är att det är bältet som sliter på kläderna. Speciellt om man som jag ofta lutar mig mot bänk och dyl när jag gör nåt (diskar,lagar mat...)

• Tonårsmamman1

Just detta har jag också drabbats av. Vet inte vad det beror på. Kan det vara skärpet som orsakar det?

• jaghopparhögt
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-24 22:35:33 följande:
    Just detta har jag också drabbats av. Vet inte vad det beror på. Kan det vara skärpet som orsakar det?
    Det är ju ganska enkelt att ta reda på. Är tyget slitet och tunnt vid hålen så är det något som har slitit fram hålen.
  • Romantik

Jag har samma problem!! Använder dock aldrig skärp så tror med att det är kombinationen luta sig mot kassan+jeans bakom som är boven. Sen öppnar jag mycket smålådor på jobbet också, och då tar jag alltid stöd just där vid magen, och det hjälper säkerligen till, ni kanske gör ungefär samma sak? =)

• Svala

Det kan också vara dragkedjan på jeansen. Kolla om det är så att det nuddar i när du drar fast den?

• Tonårsmamman1
    Romantik skrev 2011-07-24 22:40:03 följande:
    Jag har samma problem!! Använder dock aldrig skärp så tror med att det är kombinationen luta sig mot kassan+jeans bakom som är boven. Sen öppnar jag mycket smålådor på jobbet också, och då tar jag alltid stöd just där vid magen, och det hjälper säkerligen till, ni kanske gör ungefär samma sak? =)
    Jag sitter vid ett skrivbord hela dagen, men visst magen är lite för stor, kanske beror på det. Bra skäl att gå ner lite i vikt. Flört
  • Bong

Kanske dragkedjan på en jacka eller tröja som liksom hakar i litegrann i tyget när den dras upp?

• lycktan

En klassiker! Knappen på byxorna brukar vara boven!

• aprilmamma44

Bärbara datorer man har i knäet!! Gångjärnen på baksidan fastnar i tröjorna.., iaf på mig:)

• Kristall V
    lycktan skrev 2011-07-24 22:45:55 följande:
    En klassiker! Knappen på byxorna brukar vara boven!

Japp, jag har också massor med tröjor som har hål precis där pga knappen på jeansen.
  • Viken79

Jaha ja, tack för alla svar! Låter rimligt med skärp, min man har skärp nästan jämt.

• naturtjejen

Det är nog blixtlåsen min sambo har det på nästan allt t-sörts.

• UmmAlina
    sofran83 skrev 2011-07-24 22:33:05 följande:
    Vissa på mitt jobb "drabbas" av detta fenomen men då beror det på vårat bälte/skärp som skaver på tröjan mot våran kassadisk som är i samma höjd...

Detta händer även utan bälte/skärp!

Dumma kassadiskar, vet inte hur många tröjor som jag har gjort hål på... =)  
  • Empan81

Haha åå va skönt o se att fler lider av samma fenomen, var inne på om det kunde vara pälsängrar ett tag men kunde inte få ihop hur de alltid hittade samma ställe på varenda tröja, skärp använder jag inte men som nån skrev...knappen! Måste ju ha det!! Haha komiskt att det var så många :)

Svar på tråden Små små hål i navelhöjd på typ alla t-shirtar, vad är detta?!?