Hjälp mig med mitt hår, känner mig blåst
Jag har haft svart hår och vill inget hellre än att få det mörkblont. Jag kämpade i över ett år med full utväxt. Men så bestämmer vi att vi skulle gifta oss sö jag tänkte att en toning i håret vore det bästa så jag skulle slippa vänta på att håret växte ut igen. Jag var däremot rädd att Toni gen skulle rina ur sp jag tog den dyraste loreal casting gloss. Det stod med stora bokstäver på hyllkanten "upp till 24 tvättar". Nu har fyra veckor gått och mitt hår är lika mörkt. Jag vill inget hellre än att bli av med toningen. Jag inser nu att denna hårfärg är bluff och att den sitter som en permanent hårfärg. Jag som alltid haft svårt för att få färger att fastna sitter här med en toning som inte vill gå ur. Vad ska man göra? Kan man få ur färgen eller är det bara att börja om ifrån början? Känner mig så lurad och arg för mitt hår är förstört, nu lär det dröja ännu ett par år innan det vuxit ur. Snälla någon hjälp mig med tips eller vad som helst. Ursäkta ihoptryckt text, jag skriver på mobilen
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 16:12
Köpte en avfärgning som hette colour b4 på lindex för 159 kr.
Den skulle tydligen inte bleka utan bara lyfta ur färgen. Det funkade inget vidare. min tonade utväxt bleknade något men är långt ifrån min egna färg och resten av håret hände inget med. blir att använda mycket inpackning några dagar och sen köra en blekning antar jag.