• Hallonmumsan

Hjälp mig med mitt hår, känner mig blåst

Jag har haft svart hår och vill inget hellre än att få det mörkblont. Jag kämpade i över ett år med full utväxt. Men så bestämmer vi att vi skulle gifta oss sö jag tänkte att en toning i håret vore det bästa så jag skulle slippa vänta på att håret växte ut igen. Jag var däremot rädd att Toni gen skulle rina ur sp jag tog den dyraste loreal casting gloss. Det stod med stora bokstäver på hyllkanten "upp till 24 tvättar". Nu har fyra veckor gått och mitt hår är lika mörkt. Jag vill inget hellre än att bli av med toningen. Jag inser nu att denna hårfärg är bluff och att den sitter som en permanent hårfärg. Jag som alltid haft svårt för att få färger att fastna sitter här med en toning som inte vill gå ur. Vad ska man göra? Kan man få ur färgen eller är det bara att börja om ifrån början? Känner mig så lurad och arg för mitt hår är förstört, nu lär det dröja ännu ett par år innan det vuxit ur. Snälla någon hjälp mig med tips eller vad som helst. Ursäkta ihoptryckt text, jag skriver på mobilen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-25 16:12
    Köpte en avfärgning som hette colour b4 på lindex för 159 kr.
    Den skulle tydligen inte bleka utan bara lyfta ur färgen. Det funkade inget vidare. min tonade utväxt bleknade något men är långt ifrån min egna färg och resten av håret hände inget med. blir att använda mycket inpackning några dagar och sen köra en blekning antar jag.

• Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår, känner mig blåst
  • LitenEmma91

Alltså, man ska inte lite så mycket på att färgen försvinner efter ett visst antal tvätter. Det beror mycket på hur pass färgen fäster på i ditt hår osv.

Du kan ju alltid avfärga?

Kostar 130 kr på åhlens, den kör jag med när jag ska blondera mig från mörkbrunt, funkar jättebra

• Hallonmumsan

Jag har googlar runt på nätet och enligt många sitter den som en riktig permanent hårfärg. Jag har väldigt tunt glansigt hår så hårfärg över lag brukar rinna ur mitt hår medans denna inte ens har bleknat på fyra veckor och tvättat varje dag. Vågar man ens ta avfärgning när man har tunt hår? Sen är hälften av längden permanent svart färg och utväxten på ca 1 1/2 dm toning så det borde ju inte bli bra med en avfärgning

• LitenEmma91
    Hallonmumsan skrev 2011-07-24 23:55:38 följande:
    Jag har googlar runt på nätet och enligt många sitter den som en riktig permanent hårfärg. Jag har väldigt tunt glansigt hår så hårfärg över lag brukar rinna ur mitt hår medans denna inte ens har bleknat på fyra veckor och tvättat varje dag. Vågar man ens ta avfärgning när man har tunt hår? Sen är hälften av längden permanent svart färg och utväxten på ca 1 1/2 dm toning så det borde ju inte bli bra med en avfärgning
    Jag har ocså tunt hår.
    Avfärga, sen välj en färg så nära den mörkaste färgen som möjligt
  • Hallonmumsan

Vad heter avfärgingen? Märke? Jag vill ju som sagt få fram min egna hårfärg och sen göra lite ljusare.

• LitenEmma91
    Hallonmumsan skrev 2011-07-25 00:00:36 följande:
    Vad heter avfärgingen? Märke? Jag vill ju som sagt få fram min egna hårfärg och sen göra lite ljusare.
    Oj, det kommer jag inte ihåg faktiskt.
    Men det är den enda avfärgningen för 130 kr på åhlens så fråga i kassan så vet dom nog.
  • Hallonmumsan

Men får man inte gul orange hår? Vill ju inte behöva lägga i en ny mörk färg. Önskar jag kunde få fram min egna färg där utväxten var.

• LitenEmma91
    Hallonmumsan skrev 2011-07-25 00:16:02 följande:
    Men får man inte gul orange hår? Vill ju inte behöva lägga i en ny mörk färg. Önskar jag kunde få fram min egna färg där utväxten var.
    Nej, mitt hår blev inte orange trots att jag nästan hade svart hår, men det blir lite gula toner i men dom bleks när man färgar över
  • faffner

Gå till frisören är mitt förslag. Min erfarenhet är att det ofta blir orange eller gult när man bleker hemma. Hos frisören tar det tid, det är dyrt, men resultatet blir jäkligt bra (så länge man vä'ljer en bra frisör så klart). Min frisör har lyckats få mitt hår från kolsvart till mörkblondt utan några problem ett flertal gånger.

• Glitter2

Men hjälp! Gå till en frisör. Jag skulle aldrig våga chansa om det dessutom låg ett bröllop framför mig

• LitenEmma91
    faffner skrev 2011-07-25 00:35:57 följande:
    Gå till frisören är mitt förslag. Min erfarenhet är att det ofta blir orange eller gult när man bleker hemma. Hos frisören tar det tid, det är dyrt, men resultatet blir jäkligt bra (så länge man vä'ljer en bra frisör så klart). Min frisör har lyckats få mitt hår från kolsvart till mörkblondt utan några problem ett flertal gånger.
    Första gången jag blonderade mig var hos frisöt, då blonderade jag från samma färg (mörkbrun) det blev inte alls lika bra som dom gångerna jag gjort det själv. Dom brände sönder min hårbotten och totalförstörde mitt hår. Detta var på en salong med gott rykte och välutbildade frisörer. Så frisör är inte alltid bästa alternativet.
Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår, känner mig blåst