Ont mellan benen!!!
Hejsan!
Är i vecka 39 och har idag börjat känna ett tryck mellan benen som gör ont. Känns även i ljumskarna och lite bak mot ändtarmen. Kan det vara så att jag öppnar mig?
Tacksam för svar.
Hejsan!
Är i vecka 39 och har idag börjat känna ett tryck mellan benen som gör ont. Känns även i ljumskarna och lite bak mot ändtarmen. Kan det vara så att jag öppnar mig?
Tacksam för svar.
Hejsan! ag tror jag känner igen din smärta, jag är i V.41+6 och har också samma känsla... fast: inte riktig mot tarmen än. Den sitter kvar i ryggen, ljumskarna och nedre magen. Lite ont i benen har jag också...
Om du är ensam och orolig, kanske du ska ringa sjukhuset endå!? Beroende på hur stark ditt smärta är!? Vart bor du? Jag bor med min sambo i Uppladns Väsby nära Stockholm! Hälsningar!
Om jag får gissa så tror jag att det är barnet som rör sig neråt och är på väg att fixera sig. Jag har haft så till och från ett par veckor. Nu är jag i vecka 42 så nu kan han inte komma längre ner så det trycker inte lika mycket. Nu ska han bara ut också :)
Jag har samma.. Riktigt jobbigt, är i V40+3 men tro inte de är fixering då min fixerade sig redan i v30.
Jag hade så sista tiden innan min son föddes. Kvällen innan vattnet gick så hade jag så ont mellan benen att jag fick ta värktabletter för att kunna gå. När vi kom in på förlossningen låg han mycket lågt så det var kanske inte så konstigt. Jag hade ärligt talar mer ont mellan benen innan förlossningen startade än när den var över.
Samma här för mig. Har ibland fruktansvärt ont mellan benen, ljumsken. Trycker även vid ändtarmen. Har fått citodon och kryckor. Är i vecka 38. Haft det ett par veckor nu, börjar bli riktigt less! Kan inte gå eller göra något. Citodnet tar bort själva smärtan, men inte de onda när man ska röra sig :/ Hoppas det blir bättre för dig snart!
Det där trycket har jag haft i några veckor nu å jag går in i v. 25+0 imorgon. Jag har så ont satt jag ej kan gå det känns som att jag både ska skita på mig å trycka ut huvudet när jag går. Kan ej gå knappt, inte böja mig ner knappt sitta eller ligga har smärta hela tiden dygnet runt å det ända jag får ta är alvedon som inte hjälper alls. Har till å med fått rullstol satt jag kommer ut från lägenheten å jag e heltids sjukskriven med order om vila vila vila å undvik lyft och gå å ej stressa lätt med en 1 åring hemma som vägrar börja gå..
Baaaah!
Varför kan jag inte läsa mina inlägg????????????
Ser ni dem??
Oj, nu funkade det tydligen!
Tack för alla era svar.
Man vill ju ha allt svart på vitt men det funkar ju inte så.
Jag vill att bebis kommer nu!!!!
Vi får hoppas helt enkelt att det är på G för din del snart!
Jag känner så, men är bara i v35 för min del är det nog bara bebben som borrar sig neråt. När min förlossning börja med dottern hade jag inget sådan tryck utan bara ont i ryggen.
Jag har som sagt samma, kan knappt vända mig på nätterna.. Å nu har jag haftvärkar i 4h, kanske vill han ut snart..)