Hur ska man träna på gym för att gå ner i vikt???
Har börjat på gym med min 12-åriga son han ska bygga på muskler medans jag vill gå ner mina gravkilon hur ska jag träna så jag går ner och inte upp i muskel massa, nån som kan hjälpa mig ???
Har börjat på gym med min 12-åriga son han ska bygga på muskler medans jag vill gå ner mina gravkilon hur ska jag träna så jag går ner och inte upp i muskel massa, nån som kan hjälpa mig ???
12 åring på gym???..som ska bygga på sig muskler??...låter inte friskt...våra gym här i stan har åldersgräns på 16 år...bor i Uppsala....har tränat hårt i många år och anser inte att barn ska träna isolerad muskelträning på gym. Du ville veta hur du ska gå ner själv...då skulle jag säga brännträning på löpband, cykel eller roddmaskin kombinerat med en del muskelbygge, Det viktigaste är dock vad du äter.
Muskler bränner mer fett så en del muskler bvehöver du!
Uppvärmning, styrkepass och sen roddmaskin/cykel/löpning
12-åringen spelar fotboll och här på sats så kan man träna från man är 11-år med en vuxen som är med han har en P:T som är en föredetta fotbolls spelare som har gjort ett program som han följer,
tack för hjälpen med min viktnedgång ska prova det ni säger.
Vad gäller din träning så vill jag säga: Var inte rädd för styrketräning! Det krävs extremt intensiv och tung styrketräning för att bygga STORA muskler! Du lär inte se ut som ett muskelberg om du kör vanliga övningar med "normala" vikter.
Som sagt ovan; muskler bränner både mer fett och stärker kroppen på ett bra sätt!
Men däremot bör du komplettera med mer kondition/förbränningsträning, t.ex. crosstrainer, spinning, gång/löparband eller andra grupp-pass med inriktning på kondition.
Och som någon sa ovan; träning är jättebra men det är inte träningen i sig som gör att du lättast går ner i vikt. Ändra kosten i första hand!
Kosten är 70% av viktnedgången och resten träningen.. och som carisma95 säger, var inte rädd för styrketräningen.. den ger dig mycket förbränning i längden
Styrketräna de stora muskelgrupperna (ben, rumpa) så får du högre muskelmassa vilket ger högre förbränning vilket ger minskad fettvikt! Kombinera med 30-60 min konditionsträning någragånger i veckan och nra mat så kommer du snart vara snygg i kroppen igen. På vårat (jättestora) gym får man också träna från 11 års ålder, i vuxens sällskap och efter genomgång med tränare.
Hej TS.
Jag tränar väldigt mycket på gym och är 20 år gammal. Om du vill gå ner i vikt så är det fettförbränning som gäller, crosstrainer, raska promenader, spinning (eller vanlig cykling) och framförallt styrketräning! Men kosten är 70 %, äter du inte rätt går du inte ner någonting. Jag har ätit LCHF/GI (alltså ingen potatis, pasta eller ris) i ett och ett halvt år och det både syns och känns på kroppen. LCHF är för mig ingen diet utan någonting som kroppen mår bra av att äta.
Jag äter LCHF - low carb high fat - alla dagar jag inte tränar, före träning grundar jag med en portion pasta till exempel. Men det gör mig ofta uppkörd och uppblåst när jag ätit LCHF såpass länge, men jag vill ändå rekommendera den kosten kombinerat med träningen. Men framförallt ska träning vara kul och maten du äter måste du tycka om, annars kommer du ingen vart.... Du kommer att se skillnad ganska fort om du "vågar" ta i på gymmet, de där överflödiga kilona kommer rinna av dig direkt. Du kan om du vill, alla kan!
Lycka till, jag tror på dig!