Vad sjutton ska man äta och hur förvara maten när man tältar?
I morgon drar vi iväg. Vi ska tälta för första gången och det blir 4 nätter i tält.
Jag är väldigt orolig för maten.
Sambon är vädigt kräsen och äter inte vad som helst. Makaroner och köttbullar hör till hans favoriträtt så det säger väl det mesta.
Jag äter LCHF, och ganska strikt dessutom. Jag försöker att hålla mig så nära nollan det går och jag äter sällan grönsaker. Kött, ägg och smör är väl det som jag förbrukar. Ibland grädde till sås osv.
Jag törs inte förvara kött i en kylväska för när man lägger i sådana där klampar håller de väl inte kyla hur länge som helst? Sedan går det ju inte att steka köttet i smör när man tältar så då måste jag tillaga det på ett annat sätt. Jag antar att grilla är det alternativet som finns, för stormkök är uteslutet. Jag hatar att pilla med sådant och får bara ett vansinnesutbrott på skiten och har sönder allt.
Sambon vet inte ens hur sådant fungerar.
Han har gett förslag att vi kan äta ute, men det var ju ett uselt förslag. Jag måste äta frukost det första jag gör när jag vaknar. Är tokhungrig sedan jag blev gravid. Förut räckte det med att äta 1 gång om dagen men nu måste jag ha frukost, lunch och sedan måste jag äta innan jag lägger mig för annars är det omöjligt att somna.
Ska jag äta frukost ute måste man hitta ett ställe som serverar något jag kan äta. Fullfeta produkter osv. Hotell är väl det enda som brukar servera någon slags buffé där man kan plocka av det man vill ha.
Hotell passar inte riktigt in på campingsemester.
Sedan är det lunchen. Sambon kan mycket väl trycka en pizza. Det är verkligen inte något för mig just nu. Att hålla på och leta efter en restaurang som serverar något jag kan äta känns också överkurs.
Sedan kvällsmaten. Det blir verkligen to much att krångla med.
Jag kan inte rucka på matreglerna. Speciellt inte när jag är borta. Magen blir totalkaos och jag tvingas sitta på toaletten hur ofta som helst. Jag använder ogärna offentliga toaletter och får ångest av bara tanken.
Så hur sjutton förvarar ni andra maten när ni campar?