• Anonym (Que)

Vad menas egentligen med uttrycket Porrskadad?

Vad menas egentligen med uttrycket Porrskadad? Är tolkningen av ordet porrskadad individuell? Eller skriver alla under på en definition av ordet?

Hur uppfattas ordet porrskadad om det syftar på en passiv konsumtion av porr (titta på bilder/film) eller syftar på något en person aktivt gör (under den sexuella akten)?

Kan någon vara porrskadad utan att ta del av porrutbudet på nätet, på film, eller tidningar?   

• Svar på tråden Vad menas egentligen med uttrycket Porrskadad?
  • Lena

Jag har oftast hört det i betydelsen att någon tror att porr reflekterar verkligheten

• Mimmlas

Jag skulle säga att det är en människa som tror att sex utspelar sig som det gör i porrfilm irl.

Eller att man kan dra klara paraleller mellan vad personen gör och vad som händer i porr.
    Tex en kille jag hade som skrek "oh yeah fuck me" han var helsvensk kan jag påpeka. Det är att vara porrskadad.        

• giftfri
    Lena skrev 2011-07-25 13:20:31 följande:
    Jag har oftast hört det i betydelsen att någon tror att porr reflekterar verkligheten
    Å det menar du att sexet i porren inte gör? Eller vad menar du?
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Lena
    giftfri skrev 2011-07-25 13:30:29 följande:
    Å det menar du att sexet i porren inte gör? Eller vad menar du?
    Lika lite som en actionfilm speglar verkligheten.
  • giftfri
    Lena skrev 2011-07-25 14:00:44 följande:
    Lika lite som en actionfilm speglar verkligheten.
    Men porr är väl inte jmf med actionfilm, hade du sagt lika mycket som på film istället, så hade det blivit rätt.., porr är inget statiskt uttryckssätt, det finns precis allt från mjukaste romantik, till brutal sadism, alltså precis som IRL.., så att säga att porr inte återspegler verkligheten/verkliga llivet vittnar bara om okunnighet..., porr visar det sex i "närbild", helt öppet å ocensurerat, men innehållet är precis vad som händer där ute i verkligheten..
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Mimmlas
    giftfri skrev 2011-07-25 14:16:49 följande:
    Men porr är väl inte jmf med actionfilm, hade du sagt lika mycket som på film istället, så hade det blivit rätt.., porr är inget statiskt uttryckssätt, det finns precis allt från mjukaste romantik, till brutal sadism, alltså precis som IRL.., så att säga att porr inte återspegler verkligheten/verkliga llivet vittnar bara om okunnighet..., porr visar det sex i "närbild", helt öppet å ocensurerat, men innehållet är precis vad som händer där ute i verkligheten..

Fast det mesta som visas på tv och internet är ju väldigt putsat.
    Man får leta ganska duktigt om man ska hitta något som speglar verkligheten på ett bra sätt. Det enda som är riktigt är väl egentligen folk som filmar hemma. 
  • CeeJay

För MIG är att vara porrskadad lika med att tro att sex i verkligheten är samma som i en porrfilm/tidning osv. Att personerna ser ut som tjejerna gör där och även i viss mån killar. Känslan jag har är att killar har en större tendens att vara "porrskadad" dvs verklighetsuppfattningen är skadad av porr.

Tänker även på "småkillar" som tror/tycker att alla tjejer ska se ut på ett sätt och "småtjejer" som plutar med munnarna och trycker upp tuttarna under hakan och tar kort på sig själva och lägger ut. Dom är mer "skadade" av bilden av sex i media, porrfilmer och dåligt självförtroende.

• Lena
    giftfri skrev 2011-07-25 14:16:49 följande:
    Alla fenomen och böjelser som finns i porr finns i verkligheten men sexet är sällan som på film. Lika lite som relationer är som romantiska komedier.
  • giftfri
    Lena skrev 2011-07-25 16:12:33 följande:
    Alla fenomen och böjelser som finns i porr finns i verkligheten men sexet är sällan som på film. Lika lite som relationer är som romantiska komedier.
    Nä, tack o lov för de.., allt för mycket realism blir enbart tråkigt, så självklart behöver det spetsas till för att bli intressant, å framför allt komprimeras tidsmässigt, vem vill t.ex se bilåkning i två timmar, bara för att köra 20 mil tar den tiden i verkligheten..
  • SweetDaddy

Personligen ser jag min nyfikenhet på att suga kuk som en porrskada - porrstjärnorna ser ju ut att ha så roligt och tycka det är så gott när de suger kuk, så jag kanske missar något när jag aldrig sugit av en annan man?

Sedan misstänker jag att porrskadade kan bli mer visuellt orienterade till förlust för det kroppsliga - dvs, tända mindre på kel och smek och mer på nakna kroppar (vilket kan vara dumt eftersom man ju inte ser så mycket naken kropp när man ligger omslingrade i t ex missionären).

Svar på tråden Vad menas egentligen med uttrycket Porrskadad?