• Anonym

Jag fick en ful present.. Vad gör jag med den..?

I förrgår fick jag en ful present av sambons farmor...
    Vi träffas inte så ofta, så vi brukar få presenter av hans familj, vilket uppskattas,
    men just när det kommer till saker som ska stå framme (så som ljus grejer som nu detta var)
    så gillar jag inte att få såna presenter... =/

Jag (och sambon) vill ju bestämma vad som ska stå framme hos oss
    och inte att någon annan köper något... För vi har ju såklart vår smak och hans farmor en annan..

Hur gör jag nu..?
    Har ni fått någon ful present..? Ställer ni undan den och tar fram den när personen ni
    fått den av kommer..?

Har inte sagt till sambon att  jag inte gillade den heller.. Vill inte göra honom ledsen..
    Den kanske kan stå i ett rum vi inte är så ofta i...?

• Svar på tråden Jag fick en ful present.. Vad gör jag med den..?
  • Anonym (släng)

Jag ställer den eventuellt i ett skåp ett tag. Sedan gör jag mig av med den. Vi får så mycket krafs av svärmor så om vi inte gör oss av med det så skulle vi drunkna i gräsliga och oanvändbara prylar.

• Stinky

Jag skulle härda ut nån månad, och sen slänga den. Då har jag ju i alla fall gett presenten en chans.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Anonym

den får nog stå framme en stund.. =P men bara en stund..

går tyvärr inte att elda upp, bara ljusen dock..

• Mimmlas
    Anonym skrev 2011-07-25 14:44:37 följande:
    den får nog stå framme en stund.. =P men bara en stund..

går tyvärr inte att elda upp, bara ljusen dock..

Man vill ju nästan se en bild på "hemskheten" :D
  • Anonym

inget spec att se, men kanske slänger upp en bild sen..

• Jagsajudet

Sälj på tradera eller ge till loppis! :)

• Anonym

men tänk om hon undrar vart den är sen...
    "jag körde den till loppis..." haha :D stackarn..!

• Litet My
    Anonym skrev 2011-07-25 15:03:20 följande:
    "Ooooj, katten råkade välta ner den i golvet, så syyynd, jag är jätteledsen" säger man då, samtidigt som man håller tummarna för att man skall slippa få en ny =)
  • Bordeaux
    Anonym skrev 2011-07-25 15:03:20 följande:
    Undrar hon var den är så har den väl gått sönder så ni  slängde den 
  • Anonym

Lägger den i "ge-vidare-skåpet" och tar med när det är någon annans födelsedag eller något annat evenemang på jobbet t ex där alla ska ha med sig något...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-25 15:07:11 följande:
    Lägger den i "ge-vidare-skåpet" och tar med när det är någon annans födelsedag eller något annat evenemang på jobbet t ex där alla ska ha med sig något...
    Galet smart! ;)
  • Anonym

ställ fram den när de kommer på besök. så gjorde mina föräldrar med bröllopsgåvan från min mormor... elakt men sant...

• knisse

varför inte bara säga att det var jätte snällt att hon tänkt pa er och haft med sig en present men att den inte passar in i eran stil.
    man behöver inte göra nagon lässen eller ljuga för det finns ju manga andra vägar att ga.

• Anonym

Om hon inte är en frekvent besökare hos er så behöver ni ju inte ha den framme:)  möjligtvis ta fram den första tiden ifall hon kommer på besök och sedan förpassa den i glömskan i nått förråd.

I min släkt så finns den en person som gillar att ge bort gåvor, vilket är hemskt rart, men gåvorna är sådant som är köpt i lump-bodar och av den typ som möjligtvis en eller två andra personer i världen också hade tyckt varit fina (men som vi alla vi övriga uppfattar som fruktansvärt fula). Vi brukar ge sakerna vidare som skämtartiklar, den som fyller år härnäst i vänskapskresten får denna fula gåva, den personen ger sedemera bort den till den vän som fyller år därefter. Presenterna är mkt uppskattade och leder alltid till glada skratt:) 

• 5by5

skänk den till myrorna eller nått. varför ska den ligga å ta plats i ett skåp bara för att man ska kunna ta fram den när personen i fråga kommer dit?
    frågar personen (vilket jag tycker känns väldigt ouppfostrat! man frågar väl inte var en present tagit vägen?) får man väl svara "ja du det var en bra fråga..."

• Pussesnuttan

Jag har sålt en del på Tradera som jag fått av svärmor. Men nu har jag lärt mig att tydligt tala om för sambon vad VI önskar oss, tex i julklapp, och han tycker också det är bättre att förmedla det till sin mamma än att vi får underliga saker till vårt hem :)

Svar på tråden Jag fick en ful present.. Vad gör jag med den..?