• Milou66

hjälp

Undrar om nån vet hur man ställer sej i denna fråga, ska flytta till en annan kommun å har en son på 15 år som inte vill flytta med utan vill bo hos sin pappa på heltid, han bor idag varannan vecka, nu säjer pappan att han inte får bo där mer än han gör idag eftersom vi har bestämt detta för massa år sen, pappan säjer att då får de bli fosterhem för sonen, å sonen hävdar bestämt att han får välja eftersom han e över 15 år. Sonen har pratat om att bo hos sin pappa på heltid i över ett år nu, Vad ska jag göra å hur?????

• Svar på tråden hjälp
  • dripdrop

Men vad är det för jäkla pappa!? Vet sonen om att pappan inte vill ha honom där mer än varannan vecka och vill han verkligen det då? Låter ju jättekonstigt.

• Milou66

tror inte sonen vet detta, jag har iaf inte sagt något till han om de, men han vill absolut inte flytta med  mej, jag har inte heller sagt upp mitt boende ännu, men har nämnt för sonen att vi ev kommer att flytta å då säjer han att då kommer jag bo hos pappa på heltid, ja pappan e lite konstig som inte vill ha sin son mer än idag, men hur gör jag å vem har rätt, kan jag flytta?? kan pappan neka sonen till heltidsboende??? å har sonen rätt att han bestämmer var han vill bo????

Svar på tråden hjälp