• LillaLilja

BB-Väska, vad saknade du?

Är nu i vecka 34+2 och har börjat packa BB-väskan, har läst massa trådar och skrivit upp massa saker att ta med..

Men nu till saken..
    Var det något ni saknade som ni skulle vilja haft med er på BB/förlossningen, eller er partner?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden BB-Väska, vad saknade du?
  • LinnaLi

Absolut ätbara grejer! Har precis kommit hem från bb, igår. Skickade iväg maken för att köpa lite gott bröd och yoghurt och sådant för maten är ju rätt läbbig :P Jag blir dessutom tokhungrig när jag ammar så då vill man ju ha något att stoppa i sig. Frukt är också bra.

...för evigt, för alltid...
  • bebinsmamma

Jag glömde alla hygien saker i villervallan som blev på natten. Så köp extra tandborstar, deo, shampo/balsam och gummisnoddar till håret osv o stoppa ner redan nu för säkerhets skull :)

• Empiiis

En laptop.. hon sov mycket så vi hade mycket dötid och att spela koert hela tiden 5 dagar i rad blir tjatigt.

• Lindreas
    bebinsmamma skrev 2011-07-26 14:25:44 följande:
    Jag glömde alla hygien saker i villervallan som blev på natten. Så köp extra tandborstar, deo, shampo/balsam och gummisnoddar till håret osv o stoppa ner redan nu för säkerhets skull :)
    Vi packade en extra necessär med reseförpackningar av allt, då visste vi att det var packat och klart.

Det enda jag saknade var faktiskt ett par tofflor, det tog jag inte med mig.
  • LillaLilja

Vi ska köpa bars att ha i väskan, typ energibars..
    Tandborste/kräm, tvål, schampo mm har vi redan köpt extra och lagt ner.. Köpt extra laddkabel till iphonen och lagt ner, kommer även köpa ett extra batteri till kameran som ska läggas ner så de finns ett full-laddat ifall man använt kameran till något innan :P

• helene306

En tv Första barnet sov mycket och männen satt typ i gemensamhetsrummet och glodde på sport. Det intresserar inte mig ett skit.
    Något annat jag saknade var vanliga bindor. Jag blödde så lite och gå omkring med de gigantiska blöjorna som finns på BB var ingen höjdare. En rar undersköterska hittade några inkontinensbindor så de fick jag sen fick mannen handla med sig så jag hade.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Flina78

Jag saknade en egen kudde på BB. Det ska med den här gången. BF +9 idag...

• hannis

Tofflor glömde jag att packa ned och det tjatade syrrorna om hela tiden om hur viktigt det var att ha tofflor på sig.

Svar på tråden BB-Väska, vad saknade du?