• Anonym (Ringmärkt?)

Vad kostar förlovningsringar??

Vi har funderat på att förlova oss framöver, men jag har noll koll på vad förlovningsringar kostar. Att priserna varierar beroende på modell och vikt fattar jag ju, men nån som vet på ett ungefär? Vi har tänkt oss vanliga släta guldringar. Och vet ni nåt bra ställe på nätet länka gärna!

• Svar på tråden Vad kostar förlovningsringar??
  • Anonym

Guldfynd brukar ha ett erbjudande då man får en ring gratis vid beställning av två ringar. Våra var billiga, kostande 2500 med gravering, släta bredare guldringar. Ångrar att vi inte valde andra.

• Toffs

våra ringar kostade 2000 kr styck på en Smycka-butik, är tunna guldringar med mönster. Dock inte helt hållbara då min blivit jätterepig efter bara ett halvår. Har haft jobb som inneburit tunga lyft, och jag tror det kommer sig därav, men tänk ändå på det, kosta gärna på en tusenlapp eller två extra för att få hållbara ringar. Tycker jag.

• Anonym (Ringmärkt?)

Tack för svar!

Ja, jag vill ju inte ha den tunnaste och klenaste ringen, så vi får väl se vad det blir.

• Waite

När vi förlovade oss för 7 år sedan köpte vi de "tunnaste och klenaste" ringarna. Det var guldringar med ett mönster på. De kostade då 750 kr för båda inkl gravyr och i dagsläget kostar samma serie (finns massor av olika ringar inom samma prisklass) strax över 1000 kr tror jag. De har än idag trots att vi i stort sett aldrig tagit av oss dem knappt en repa på sig.

www.schalins.se/eng/show_type.asp här finns de bland annat och jag skulle tro att alla i de två första raderna är inom samma prisklass.

• Anonym (Lelle)

väldigt olika, men min kostade 13 000, men den var dyr, finns säkert hyfsade från 2500.

• pernillal

våra kostade ca 5000:- styck, sarekringar, jätte fina! när vi beställde min vigselring så fick vi själva göra en modell som de sedan tillverkade, den gick på ca 7000 inkl ingravering! så nu har vi helt unika ringar som ingen annan har=)

• Anonym

Min 4000 och hans 6000. Han behövde förstora sin och gubben i butiken tyckte att han skulle ha fler karat.....Gravera har vi inte gjort. Vad graverade ni in?

• pussgurkan86

vi köpte våra på guldfynd då fick vi min ring gratis, allting blev på 2500 kr med allting. jag vill inte lägga ner en förmögenhet på förlovningsringar, hellre köper jag en dyr bröllopsring. lycka till.

• skorpionen80

Vi har också släta guldringar, våra kostade runt 16 000 tillsammans...

Svar på tråden Vad kostar förlovningsringar??