• maneten

Tecken på att förlossningen är på G?

Går in i v 38 snart och undrar nu vilka tecken man ska spana efter när det gäller att förlossningen är på g? Har hört något om att man ofta blir dålig i magen, finns det andra tecken på att kroppen förbereder sig?

• Svar på tråden Tecken på att förlossningen är på G?
  • 1malle

Högt blodtryck, slemproppen ger sig av....
    man blir tröttare o behöver vila oftare vid ansträngning...tillåt dig i sånna fall att vila, du lät behöva alla krafter till vad som komma skall....

• Hanna1982

att magen börjar krångla ska vara ett vanligt tecken. jag kände ingen ting förän vattenet plötsligt gick sen kom dundervärkarna på en gång! sern var det in till förlossningen på en gång å va öppen 10 cm när jag kom in!

• thefrog

o här kikade jag in o såg att ett av de vanligaste tecknen på att förlossningen kan vara på G är att magen krånglar. min mage var inte toppen igår(bättre idag), jag mådde så himla illa o så så vi åkte in till förlossningen men allt såg bra ut. men kanske blir det i veckan. har kännt mig helt konstig i kroppen hela helgen nämligen. illamående, går oftare på toa, mer ötrstig, väldigt slö.
    sa senast i torsdags till min bm att jag var så dålig på att vila för jag får ingen ro, sen i fredags har det varit noll problem. har legat hela tiden känns det som.
    kanske blir en bebis innan jul då.

• Bara Sarah

Hoppas min mage krånglar för att det snart är dags. skitskumt men alltså jag har varit uppe om nätterna de senaste dygnen å skötit magen, vem gör det egentligen i vanliga fall?? sen är jag jätteslö/trött men ahr samtidigt ingen ro att vila.

• Jennski

har samma kännsla som ni...man vet inte hur man ska förklara att man mår.
    känner mig bakis. Magen är konstig. mensvärk, ilningar i magen....slö..trött men ändå inte. Yr ibland.. känns som att bena inte riktigt vill hålla mig uppe.
    Jag äter mat men jag känner inget sug efter det och jag orkar inte lika mycket.

• Mystofflan

Här har ni en till som mår konstigt .....är inte hungrig längre....förut åt jag som en tok....mår lite småilla utan o kräkas.....förvärkar( menssmärtor) känns nästan hela tiden...känner mig trött...slö...som om jag vore sjuk men INTE är det.....
    och har inte någon aning om ifall det kan vara ett tacken att det närmar sig...???
    Men enligt en del tycks det ju kunna vara så....

• Jennski

mystofflan:
    Härligt att höra att du och några andra har samma symptom som jag...känner igen mig precis i det du skriver.
    Men skulle vilja veta om det kan vara dags. Jag är bara i vecka 38 iförsig så jag har ju ingen bråttom. JAg vill ha bebisen nu men min sambo vill att de ska bli efter nyår...=)
    Undra va bebin själv vill. Vi kan väl hålla uppe denna tråden och skriva hur vi mår och se om våra känningar var ett tecken på något bra....=)

• thefrog

Jennski: det var en bra idé. jag är lite nyfiken på om det är på G för er andra. jag sa precis till min sambo att jag har kännt mig väldigt lugn och "avtrubbad" sedan i fredags. ung som att kroppen säger åt mig att vila för snart är det dags. har legat framför tv:n o suttit här hela dagen och det var längesedan jag kunde bara vara. har inte haft ro i kroppen innan. hmhm...jag är nyfiken på om jag själv kommer få innan jul. nu skulle man ju vilja se in i framtiden...:)
    lycka till alla ni andra med era magar!
    jag håller tummarna!
    *kram*

• Mystofflan

Jennski och The frog :

Självklart kan vi hålla igång tråden o se hur det går för oss alla....
    Tycker det är spännande att sitta här o känna sig lite konstig samtidigt som ovissheten stundvis får en o tycka tiden står stilla....*S*

När har ni två BF ???
    Jag har 12 Januari och är ju " bara" i v.37 men iof så har ju folk fött tidigare än så...*L*

Jo jag hoppas att bebben kommer NUUUU men har den inte kommit innan jul vore det iof snällast mot den o vänta till efter nyåret....*L*

Nu har jag precis badat ett varmt bad o magen är lugn för stunden.....menssmärtorna kommer o går lite.....men när de kommer sitter de i länge och så svider det till i de nedre regionerna och känns som jag ska tappa bebben ibland...*L*
    Hoppas på att sjukkänningarna är sk ett tecken på att det närmar sig ....så att man inte åker på en rejäl vinterförkylning nu när det närmar sig krystningsdax...

Har slemmisen gått på ngn av er??? Några andra symtom förutom trötthet/slöhet??

kram på er.
    Linda

• Jennski

the frog:
    Det låter spännande..hoppas att det är på gång. Tror att vi har någon slags "modersinstinkt" när vi känner oss så här...känner att det är på gång liksom.
    Men inte kan man väl börja öppna sig av mensvärk`? då borde man väl känna ett tryck i underlivet eller? äh, kan och kan...allt kan väl hända. =)
    lycka till och vila!

Svar på tråden Tecken på att förlossningen är på G?