• HMV

Vad bjuda på dopet utifrån klockslag?

Vi ska ha dop på en lördag klockan 14:30. Jag funderar på vad vi ska bjuda på? Mat eller fika? Från början tänkte vi mat, men nu känns det som att tiden känns mer som en fikatid. Vad tycker ni?

Vad ska ni bjuda på/vad bjöd ni på, och vilken tid är/var dopet? Jag vill gärna ha inspiration (gärna specifikt med vilka rätter/fikabröd)!

• Svar på tråden Vad bjuda på dopet utifrån klockslag?
  • smultronstrå

Vi hade dopet för vår son klockan 13.00 och vi bjöd på kaffe, smörgåstårta, bullar samt en kaksort. Det räckte gott och väl för oss och vår släkt i alla fall :)

• Akleja

Vi hade dopet kl 13 och eftersom vi hade flera gäster som hade rest långt så tog vi fram både matpaj och tårta så fick alla ta det de ville. Funkade fint och alla var nöjda :)

Alexander 100808, BF 111022
  • Shawshank

Jag var på ett dop som började ungefär samma tid där de hade en "smörgåsbuffé" eller vad man ska kalla det. Olika sorters nybakat bröd, många sorters goda pålägg och ostar, lax- och tonfisksröra och fräscha grönsaker. Till det juicer och kaffe/te.

Det var jätteuppskattat dels av de som har barn som vill ha mellanmål ungefär den tiden och dels av vuxna som ville ha något mer än fika :)

Sedan efteråt blev det tårta.

Lycka till med alla förberedelser =)

• cicci85

Vi hade dop vid lunchtid och bjöd på mat och fika. Vi var väldigt många och det tog väldigt lång tid och var mycket att förberada. Vid nästa bebbes dop bjöd vi färre personer och bjöd bara på fika.

Men smörgåsbuffé som Greenhorn skriver om låter supergott, det ska jag tänka på om vi får en till unge eller nåt   

• HMV

Åh, tack för era kommentarer! Smörgåsbuffé är något som jag själv verkligen skulle uppskatta. Vi har inte helt bestämt oss för vad vi ska bjuda på, men är mest inne på tårta och kakbuffé.

Har ni förslag på kakor?

• cicci85
    HMV skrev 2011-08-07 09:06:00 följande:
    Åh, tack för era kommentarer! Smörgåsbuffé är något som jag själv verkligen skulle uppskatta. Vi har inte helt bestämt oss för vad vi ska bjuda på, men är mest inne på tårta och kakbuffé.

Har ni förslag på kakor?

Jag gjorde chocolate chip cookies, snickerskakor, chokladbollar, drömmar och säkert massa annat oxå
  • HMV
    cicci85 skrev 2011-08-07 17:17:05 följande:
    Jag gjorde chocolate chip cookies, snickerskakor, chokladbollar, drömmar och säkert massa annat oxå
    Vad gott det låter!
  • clembke

Det första dopet va vid 1 o andra sonens va vid 2 o vi bjöd först på smörgåstårta o sen fika, kaffe o kakor.

Svar på tråden Vad bjuda på dopet utifrån klockslag?