• Anonym (undrar)

Tycker du rött hår är fult? Varför?

Jag har fattat att många tycker färgen är ful, men även att personer med rött hår är fula. Rödhåriga verkar vara mer utsatta för retning och mobbning än blonda, bruna eller svarthåriga.

Varför är just rödhåriga mer utsatta än andra hårfärger?

• Svar på tråden Tycker du rött hår är fult? Varför?
  • Berruva

Jag tycker att rödhåriga är söta! Skulle inte ha emot att ha en rödhårig kille! Dom brukar också ha fräknar som är gulligt!! :P

• Anonym (Apan)

Nej, varför det? Jag undrar också vad du har för belägg för att rödhåriga är mer utsatta för mobbing än vad personer med annan hårfärg är? Ja, jag undrar helt enklet om det verkligen ärså att rödhåriga är mer utsatta än andra.

• IsDimma

Rött hår på kvinnor är såååå vackert!
    Rött hår på män gillar jag dock inte.

• pluppfamiljen

Tycker det är fint med rött hår och färgar det rött önskar det kunde se mera äkta rött ut men ofta blir det för rött. 

Blivande 6 barns mamma
  • Kiwibaby

Jag har en rödhårig son och en "strawberry blonde" - hur söta som helst förstås!!!  Flört  Innan jag fick barn hade jag dock fördomar om att rödhåriga barn hade hetsigt temprament.... fast det kanske mina barn bekräftar iof!!

Jag tror inte rödhåriga är mer utsatta än andra, däremot är de så få i befolkningen så det kanske blir mer uppenbart när de utsätts för mobbing etc.

• tjej87
    Berruva skrev 2011-07-26 18:28:04 följande:
    Jag tycker att rödhåriga är söta! Skulle inte ha emot att ha en rödhårig kille! Dom brukar också ha fräknar som är gulligt!! :P
    Jag håller med! Och jag kan bli lite avundsjuk på en tjej med långt, eldigt hår också för det är supersnyggt :)
  • Emmi27

Långt mörkrött hår på tjejer är jättefint, så eldigt och härligt. Speciellt när det är lite vågigt/halvlockigt. Såg en sån tjej framför mig i rulltrappan en gång och fick nästan bita mig i fingrarna för att inte gå lös på hennes barr XD

Rödhåriga killar har jag dock svårt för. Fast jag har svårt för blonda killar också.

• Anonym

Jag tycker att det är supervackert på både tjejer och killar, tänder t.o.m. lite extra på rödhåriga män hehe.

• Neblina

Gillar rött hår, alltid varit sugen själv på att färga det rött. Dock skulle jag inte passa i det

Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
  • Bibbidi

Jag älskar rött hår!! Hjärta Önskar jag hade det själv. Är så avundsjuk på alla som har det. Är superfint på både killar och tjejer.

Vad har du för belägg att rödhåriga skulle vara mer utsatta? Jag tror inte på det för 5 korvören!
    Tror det är mer en fördom ifrån dig än fakta.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden Tycker du rött hår är fult? Varför?