• MrsB2011

Lämnar ni era barn på IKEA?

Som rubriken lyder: Lämnar ni någon gång era barn på Ikea, i deras lekrum för de lite mindre barnen?

Sjävl har jag aldrig gjort det, vi tycker det går rätt bra att ta med dottern in i butiken,
    men nu minns jag själv hur roligt det var när vi var små och fick leka i dessa lekrum med annan barnvakt än mamma och pappa medan dom gick i butiken utan oss.

Är detta något som man ska prova på?
    Finns det någon för/nackdel?
    Vad tycker era barn om detta och hur gamla är dom? Dom har väl ändå någon åldersgräns och någon maxgräns på barn? Och tidsperiod dom får vara där..?

Bara lite nyfiken..!

• Svar på tråden Lämnar ni era barn på IKEA?
  • Dixie

Ja, mina barn ber ofta om att åka till ikea så de kan leka i småland! mina barn är 4 och 6 år. tror de måste vara 3 år och de får vara där en timme. 

• The Foxy

Du får lämna dem en timme och maxåldern är 10 år. Tror minsta är 4 år men jag är inte säker. Våra barn har varit där från att de nått rätt ålder. Ibland åker vi dit bara för att barnen tycker leklandet är så roligt. :) Jag har inte varit med om några nacktdelar annat än att jag som förälder inte får gå in och hämta mina barn. Detta upptäcker barn VÄLDIGT fort... :D 
    Om det skulle vara någonting så ringer personalen upp föräldern. 

• Triple Trouble

Jag brukar göra det, de älskar det! Det är ju bara en timme så de hinner ju vara med och shoppa och fika också. Jag har iof tre, vet inte om de hade vågat själva. Maxåldern är 7 tror jag.

• MrsB2011

Åh vad roligt det låter :)
    Tyvärr får vi vänta med leklandet då - dottern fyller inte tre förrän om två veckor!
    Men hon är väldigt kavat av sig annars :)

• Juppepuppe
    The Foxy skrev 2011-07-26 23:00:44 följande:
    Du får lämna dem en timme och maxåldern är 10 år. Tror minsta är 4 år men jag är inte säker. Våra barn har varit där från att de nått rätt ålder. Ibland åker vi dit bara för att barnen tycker leklandet är så roligt. :) Jag har inte varit med om några nacktdelar annat än att jag som förälder inte får gå in och hämta mina barn. Detta upptäcker barn VÄLDIGT fort... :D 
    Om det skulle vara någonting så ringer personalen upp föräldern. 

Vad menar du med att man inte får hämta sitt barn? Och att de upptäcker det väldigt fort?
  • Lalalong

Ja, det gör vi. Klara är 5 år, men har varit på SMÅLAND sen hon var typ 3,5 eller nåt sånt. Vi brukar lämna henne och gå och kika på "rummen" och sånt, det tycker hon är skittrist. Sen hämtar vi henne lagom till vi ska fika och gå på småplocksavdelningarna. Perfekt.  

Klara 060504, Alva 100117
  • Lenora

Jag vet inte hur det fungerar på IKEA men jag har lämnat min dotter på liknande lekrum i andra shoppingcentran, hon är två och får inte lämnas mer än två timmar. De hör av sig direkt om hon är ledsen eller gråter men för oss har det gått jättebra då vi gjort det och hon har haft roligt.

Jag tar hellre med henne runt i affärerna men ibland blir det alldelens för tråkigt för henne och då känns det bra att ha alternativet att hon får leka istället. Personalen på dessa ställen har alltid varit riktigt bra och tar sig tid med varje enskilt barn.

• 6 Små Älsklingar
    Juppepuppe skrev 2011-07-26 23:02:43 följande:
    Vad menar du med att man inte får hämta sitt barn? Och att de upptäcker det väldigt fort?
    Hon menar att föräldern inte får gå in i lekrummet och hämta barnet.
    Det har jag fått göra när mina barn inte kommit då dom sagt till.

Ålderna har på de två ikea varuhus vi varit på varit 3-7 år.

Mina barn älskar att vara där och leka
    Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • Mariohn

Absolut inte. Eftersom jag jobbat där, känner folk som jobbar där och känner till hur det kan gå till om man har otur. 

• Lalalong
    Juppepuppe skrev 2011-07-26 23:02:43 följande:
    Jag tror hon menar att man inte får gå in på själva landet och hämta barnet, utan barnet ska komma till "dörren". Klara har alltid kommit, men jag kan tänka mig att barnet kan låtsas inte höra, och strunta i att komma. Kan bli lite pinsamt kan jag tänka mig.. Jag undrar om personalen där skulle känna sig bekväm med att gå och hämta ett barn, och typ "lyfta ut det" om det skulle behövas... 
    Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Lämnar ni era barn på IKEA?