• Anonym (hmm)

Tänder han på att jag varit med andra?!

Mitt ex vill försöka igen efter ett uppehåll på några månader. Under dessa har jag dejtat en andra.. Han frågar mycket om detta och även intima saker jag gjort. Jag har svarat på en del men han blir väldigt svartsjuk och det är som om han inte kan låta bli att fråga så jag har bestämt mig för att inte prata mer om det. Men han fortsätter att fråga och jag har märkt att det verkar som om han blir tänd av det då han nästan alltid vill ha telefonsex med mig efter att han frågat saker.. Är det vanligt att man blir tänd av svartsjuka?

• Svar på tråden Tänder han på att jag varit med andra?!
  • Anonym

Det där är inte alls så ovansligt faktiskt. Se till cuckold t.ex.
    Är DU bekväm med det så är det väl bara att köra

• jamjar

Vad är cuckold? Nyfiken....

• Livisu
    jamjar skrev 2011-07-27 02:07:19 följande:
    Vad är cuckold? Nyfiken....
    Vilja se sin partner bli påsatt på andra?
  • LitenEmma91

Min kille tänder på att jag är med andra, vå båda är med på det.
    Men om du inte gillar det så säg ifrån.

• Anonym (hmm)
    SpankyCake skrev 2011-07-27 02:14:46 följande:
    Min kille tänder på att jag är med andra, vå båda är med på det.
    Men om du inte gillar det så säg ifrån.
    Fast är ni svartsjuka då? För han säger hela tiden att han blir galen av svartsjuka..
  • LitenEmma91
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-27 02:40:19 följande:
    Fast är ni svartsjuka då? För han säger hela tiden att han blir galen av svartsjuka..
    Nej, men svartsjuka är en del av grejen, det är lite knäppt på det sättet.
    Eller så kanske han bara säger att han är svartsjuk för att han inte vill såra dig?
  • uniMog

...eller så har han kontrollbehov och telefonsexet är enbart ett sätt att befästa sin makt/rätt till dig.

(vilket ju jag tycker låter troligare...)

• Linda b1986

Jag tror det kan väcka en tävlingsinstinkt hos honom. Du är inte längre att bli tagen för given.
    Själv piffar jag alltid till mig extra och ser till att ge bra avskedssex när han ska iväg eller ut, för att liksom visa att han har det bästa:) kan vara något sådant.:)

• Off Topic

Hade ett äckligt ex som var sån. Han kunde få stora svartsjukeutbrott och sedan ville han alltid ha sex. Ifall vi träffade på nån som han såg som ett hot, så kunde han tafsa på mig helt öppet, liksom för att markera revir, att jag var "hans". Låter som din kille ungefär. Fräscht? Nej. 

The ability to let that which does not matter truly slide.
  • Anonym (hmm)
    uniMog skrev 2011-07-27 06:42:38 följande:
    ...eller så har han kontrollbehov och telefonsexet är enbart ett sätt att befästa sin makt/rätt till dig.

Ja så kanske det är. Han frågar om detaljer som om han vill vara bättre i sängen osv..
  • uniMog
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-27 09:31:40 följande:
    Ja så kanske det är. Han frågar om detaljer som om han vill vara bättre i sängen osv..
    Precis. Inte trevligt. Inte något du vill uppmuntra. Vägra svara på fler frågor (eller spring därifrån så fort du ka..)
    Forgive me, shiny special one. I beg of you to rip out my inadequate tongue.
  • Anonym

Ja så kan det mycket väl också vara.
  • Anonym (Man)
    LitenEmma91 skrev 2011-07-27 02:49:20 följande:
    Nej, men svartsjuka är en del av grejen, det är lite knäppt på det sättet.
    Eller så kanske han bara säger att han är svartsjuk för att han inte vill såra dig?
    Svartsjuka kan vara en del av grejen men den behöver inte vara stoppande. Jag själv brottas lite med svartsjukan kring om min fru skulle hångla upp och ha sex med någon annan hon finner attraktiv kontra den fantasi jag faktiskt har att se henne med andra. För att få det ena så måste jag klara av det andra och vise versa. Frågan är hur svartsjuk jag skulle bli av att se henne med någon annan eller veta att hon varit på bortamatch och kommer hem igen. Hatkärlek typ. 😅
  • Anonym (100%)

Hade 100% kunnat se mig själv göra samma sak.
    Hade handlat dels om hur "förstört" det varit för mig och sen hävdat min plats på tronen så länge medan jag avgjorde om det som hänt är för mycket att acceptera eller inte.

Jag vill se min flickvän som min partner som jag vågar släppa in helt och hållet och det hade varit för svårt om jag visste att hon gjort saker som jag anser är helt för mycket. 

Vet inte varför ni gjorde slut men jag och ett ex gjorde slut och det enda det ledde till var att hon (och jag) gick in i en resa av personlig utveckling under ett halvår och sen blev vi så attraherade av varandra att vi blev ihop igen i några år.

Då hörde jag mig för, detaljerat, men kom till slutsatsen att hon talade sanningen över att hon inte gjort något med någon men behövde veta med vilka förutsättningar jag gick in i det med innan jag var fine med att ha känslor för personen igen.
Svar på tråden Tänder han på att jag varit med andra?!