• Super blondi­nen
    Äldre 27 Jul 08:54
    6274 visningar
    5 svar
    5
    6274

    Snibb blöjor?

    Hej alla måste bara fråga.
    Hittta ett stort paket snibbar sen jag var liten.

    Och vi har ju ilägsblöjor som vi brukar använda på natten bara för blöjan inte ska läcka.

    Vi testade att sätta på dottern en snibb hon sa ingen men så söt.

    Vad tror ni om vi skickar med några till dagis?

    För vi tänkte försöka få henne torr och snibben så känner hon att blöjan blir mer blöt och obehaglig.

    Kan man få tag i fler snibbar nånstans?

    Har ni testat snibbar?               

  • Svar på tråden Snibb blöjor?
  • Philip­pa
    Äldre 27 Jul 08:55
    #1

    Stackars hud är min spontana tanke... skulle aldrig prova snibbar på mina barn...

  • La Lola
    Äldre 27 Jul 08:58
    #2
    Philippa skrev 2011-07-27 08:55:35 följande:
    Stackars hud är min spontana tanke... skulle aldrig prova snibbar på mina barn...
    Inte jag heller.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nyfike­n gul
    Äldre 27 Jul 09:24
    #3

    Jag som var ett allergibarn som liten hade enorma blöjutslag tack vare dom täta snibbarna.,

    Att ha snibb-blöjor som nödlösning säger jag inget om, men ha inte på barnet snibbar i flera timmar. Dom är supertäta.

    Barnet blir inte fortare torrt för att det går med en blöja som läcker.     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Krake
    Äldre 27 Jul 09:31
    #4

    Testa tygblöjor om du vill att hon ska känna och bli mer medveten om kisset!


    Moster, inte monster.
  • Sun 21 Aug 2022 13:40
    #5

    En snibb har föga inverkan på medvetenheten av att den blir använd, kontra en allt-i-ett.


    Det är cellstoff som känns blöt när den blir det. Inläggen till snibbar var förr av ren cellstoff och det var det som kändes av. Nu finns bara inlägg med SAP att tillgå som, likt allt-i-ett-blöjor, "bara" sväller när de absorberar väta. Tyginlägg finns förvisso, men det är då bättre (som påpekats) med kompletta tygblöjor då snibbar kräver erfarenhet att monteras korrekt och det skulle jag inte låta andra göra på mina barn (om jag haft några).

Svar på tråden Snibb blöjor?