• raimunda

Vilken BVC i Vällingby/Bromma?

hej allihopa!

jag kommer att bli mamma om ca 2 veckor och nu står jag inför valet av BVC, bor i Råcksta/Vällingby och undrar om någon kan rekommendera ett bra BVC där? Många jag känner säger MammaMia i stan är en utav de bästa, men är det verkligen bekvämt att åka så långt varje vecka i början med en nyfödd? Vad tycker ni? Det är mitt första barn, så jag har ingen erfarenhet. Hörde att Västervården i Vällingby ska vara bäst av dom 3 BVC som finns där (Råcksta-Vällingby nörvårdsmottagning ska vara sämst har jag hört). Jättetacksam för kommentarer och tips!

• Svar på tråden Vilken BVC i Vällingby/Bromma?
  • nileelin

Jag tror inte det är så stor skillnad. Tror mer det är lite utav en "status-grej" att gå på MammaMia. Jag bor vid Brommaplan och hade min MVC vid Alvik, när jag sedan fick min dotter så gick jag till BVC vid B-plan och den var jättebra! Jag hade aldrig i livet orkat åka in till stan i början varje vecka... :)

• raimunda

Tack för ditt svar. jag tänkte samma, att det blir jobbigt att åka med en liten nyfödd och det tar ju tid att åka från bromma/vällingby-hållet in till stan varje vecka. Jag bor i Råcksta, så Vällingby blir ju närmast mig, jag tror jag väljer någonting där.

• pelagia

Jag går på Blackebergs BVC med min 2 månaders. Tycker dom är jättebra där, så det kan jag verkligen rekomendera om du bor i Råcksta. BVC ligger precis utanför T-stationen, jättesmidigt! Finns även öppen förskola i samma byggnad.

Svar på tråden Vilken BVC i Vällingby/Bromma?