• Joico

Redken Smooth Down och milt schampo?

Jag överväger att köpa Redkens Smooth Down balsam till mitt tjocka, frizziga hår. Har blivit rekommenderad den... men jag är rädd att håret ska bli tungt och kännas "orent"? Nån som har erfarenhet?

Jag vill inte heller köpa både schampot och balsamet och blev då rekommenderad att köpa bara balsamet, om jag ska välja. Schampo skulle jag välja en mild variant bara, från vanlig mataffären var OK. Men vad är en mild variant? Vill inte ha nåt som typ Fructis.

• Svar på tråden Redken Smooth Down och milt schampo?
  • On top

Köp hellre Redkens All Soft-serie. Även Clear moisture-serien funkar på mitt tjocka går.

• Joico

Jaså, varför?
    Mitt största problem är att det är varken lockigt eller rakt och  frizzigt 

• On top

Har du tjockt & frizzigt hår? Mitt är tjockt och lockigt & frizzigt och All Soft har varit jättebra, men jag gillar nog Clear Moisture-schampoot mer. Smooth down var lite för stark för min hårbotten.

• Joico

Jag ska ju bara ha balsamet så det ska inte ner i hårbotten... och jag har inte så känslig hårbotten heller

Om du nu har provat alla tre - varför gillar du All Soft? Hur funkar den? Varför föredrar du Clear Moisture?

• On top

Jaha, bara balsamet. Jag gillade All soft-balsamet eftersom håret blev mjukt och lätt att reda ut - har ett hår som gör som det vill. Sen har väl bytena berott på graviditet (klarade inte av All soft-doften), olika frisyrer i perioder (lugg, långt med lockar, plattat etc.) - dessutom har mitt hår förändrats sen barnen - just nu är Clear moisture bäst.  Luktar dessutom godare än de andra. Du blir säkert nöjd med All soft-balsamet - testa inpackningen också. Jag har aldrig uppplevt att det har tyngt ner mitt hår eller att det har känts smutsigt. Men det enda man kan göra är att prova - ingen kan egentligen säga om det blir bra/dåligt på just ditt hår. Det är bra att gå till en frisör och kanske få lite tips. Sen finns det ju silikonkrämer och tusen andra saker som man kan få pli på håret med.

• Shaun the sheep

Ska du köpa ett vanligt schampo, köp Natusan! I barnhyllan finns det. Nu minns jag inte exakt vad det heter, men flaskan är rätt stor. Den innehåller inga sulfater och är därför väldigt mild, den är toppen!

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Joico

On top: Ja, det står i TS att jag ska köpa bara balsamet alltså.
    Hmm, ja nu blev jag ju lite velig igen... det är ju ganska dyrt för att "bara prova", eller ja, som du säger så är det ju ingen som kan säga vilket som kommer funka bäst hehe

Shaun the sheep: Ja men va bra! Precis såna schampon vill jag ha Jag fick höra att Barnängeln var bra, men Natusan är bättre? Finns det olika sorter eller? Hehe. Finns det inget silikonfritt? Eller är sulfater värre? 

• Shaun the sheep
    Joico skrev 2011-07-30 23:28:54 följande:
    On top: Ja, det står i TS att jag ska köpa bara balsamet alltså.
    Hmm, ja nu blev jag ju lite velig igen... det är ju ganska dyrt för att "bara prova", eller ja, som du säger så är det ju ingen som kan säga vilket som kommer funka bäst hehe

Shaun the sheep: Ja men va bra! Precis såna schampon vill jag ha Jag fick höra att Barnängeln var bra, men Natusan är bättre? Finns det olika sorter eller? Hehe. Finns det inget silikonfritt? Eller är sulfater värre? 

Jag minns inte om Natusanschampot är silikonfritt. Jag personligen tycker sulfaterna är värre, men det är nog olika. Det är den som heter top to toe-wash som är sådär superbra för mig =)
    Just nu har jag inget schampo alls, utan använder ett cleansing conditioner, men om jag börjar med schampo igen så är det just det från Natusan jag kommer använda

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden Redken Smooth Down och milt schampo?