Smålego, när?
Min 3-åring vill inte bygga med duplo utan väljer ALLTID storasyskonens smålego, det är väl ok? Vilket lego bygger era små med?
Min 3-åring vill inte bygga med duplo utan väljer ALLTID storasyskonens smålego, det är väl ok? Vilket lego bygger era små med?
Min 2 1/2 åring leker med både smått och stort men man får ju ha koll så han inte stoppar nått i munnen. Jag kan ryta ifrån rätt rejält om han gör det för att riktigt visa att det inte är okej
min 3 åring har haft smålego i några månader nu.
Har barnet därimot tendenser att vilja stoppa saker i munnen skulle jag inte låta det ha smålego.
brukar han/hon stoppa saker i munnen? annars borde det väl inte vara något problem! Min dotter är dryga tre och hon stoppar inte saker i munnen längre.
Jepp, hon stoppar i munne och jag markerar tydligt att det är farligt, kanske bäst att vänta med smålegot,men hon vägrar duplo nu....
Mitt barn har lekt mycket med Duplot, och gör fortfarande. Då h*n fyllde 4 år (för ett par mån. sen) fick h*n lego i present eftersom h*n hade lekt länge med det när h*n var hos kusinerna. Framförallt har det varit gubbarna som varit roliga att bygga ihop och leka med, själva byggklossarna har inte varit så intressanta. Men nu har h*n tittat lite på hur jag bygger och försöker härma.
Lego är bra lekmaterial, och förr eller senare får de kläm på det. jag tror däremot inte att mitt barn kommer att leka så jättemycket med det inom det närmaste året.
Jag tror att det blir en perfekt 5 års present med olika byggdelar, men just nu är det annat som är roligare.
Inte än.....3 o 5 år föredrar alltid Duplo.
Min fyraåring har lekt med smålego sedan han var två år. Samma med min dotter. Har introducerat det vid samma ålder för båda.
Ingen av dem har dock stoppat grejer i munnen. Om dem hade gjort det så hade jag väntat.