• Anonym (Orolig mamma)

Ul idag, hjärtat är spegelvänt, kan nån snälla hjälpa mig förstå?

Jag gör mitt bästa för att hålla mig positiv och tänka på att bebisen trots det är stark och livlig och allt i övrigt såg perfekt ut.. Men jag förstår inte..
    Allt är "på rätt sida" förutom hjärtat, som är spegelvänt.. Jag förstod inte allt de pratade om, men jag ska träffa en kardiolog så snart som möjligt så de kan kolla närmare på det..
    Finns det nån här som fått höra nåt sånt här och kan lugna mig lite?
    Jag vet inte alls vad jag ska känna.. De sa att risken är att bebisen kommer behöva opereras strax efter förlossningen.. Alla tankar är kaos, jag vill så gärna kunna glädja mig åt graviditeten igen, men jag är så orolig och rädd..

• Svar på tråden Ul idag, hjärtat är spegelvänt, kan nån snälla hjälpa mig förstå?
  • sallybuse

Dom fixar detta.De kan jag lova dig.dom e jätte duktiga nu alla läkare som opererar sånt här.Har aldrig varit med om detta.Men jag ville skriva ändå.Och önska er ett stort lycka till.kram från skåne.

• Anonym (Orolig mamma)

Jag försöker verkligen tänka positivt, men det går upp och ner.. Kan inte låta bli att undra om det är nåt jag har gjort.. Även fast alla säger att det inte finns något jag har kunnat göra för att påverka det..

• Anonym (Orolig mamma)

Puff :(

• lördagsgodis

Klart det inte är något du har gjort! Har ingen erfarenhet av detta men se till att skriva ner alla frågor du vill ställa till läkaren innan mötet och anteckna under mötet så du kommer ihåg vad ni har pratat om det kan annars vara svårt när det är så mycket känslor inblandade{#emotions_dlg.flower}

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღEn prins & en prinsessaღ ♥ ღ .?°´¯)
  • As mamma

Ingen aning om vad jag ska skriva, men ville skriva NÅGOT i alla fall.. det kan absolut inte vara något du har gjort, jag menar tänk själv.. kan man få problem med hjärtat för att du ätit för mycket sötsaker, druckit ett glas vin, ätit för lite grönsaker, rört dig för lite/mycket.. det har ju ingenting att göra med varandra! Ha inte dåligt samvete! Det är jättesynd att det har blivit så här, men om allting verkar bra i övrigt kanske det inte är så farligt? Tänk allt läkare man göra nu för tiden! Jag tycker att det bästa du kan göra är att försöka vara lugn, inse att det inte är någons fel, för ju mer du oroar dig, desto värre blir det (indirekt) för barnet. Lättare sagt än gjort kanske.. Försök göra allt för att må bra, gör trevliga saker med din man/sambo, träffa kompisar, titta på bra filmer.. även om det är svårt att sluta tänka på det så kanske du kan ha det lite trevligt ett litet tag, och det hjälper lite i alla fall :) Se till att prata med någon om du tycker det är jobbigt, någon att bolla tankar med, och som någon skrev innan, skriv ner alla frågor så att du inte glömmer något, och skriv ner allt du säger så att du inte mår så dåligt under läkarbesöken att du glömmer vad de har sagt. Jag önskar er verkligen ett stort lycka till!!!

• Anonym (Orolig mamma)

Känns som jag kommer gå under snart.. Jag vet inte vad jag ska göra med alla känslor.. Försöker att inte visa nåt för min 2-åring, men det är så svårt.. Det gör så ont.. Jag är så rädd och bara gråter...

• Disan
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2011-07-28 12:36:49 följande:
    Känns som jag kommer gå under snart.. Jag vet inte vad jag ska göra med alla känslor.. Försöker att inte visa nåt för min 2-åring, men det är så svårt.. Det gör så ont.. Jag är så rädd och bara gråter...
    Men du, skall du inte be om en samtalskontakt då? Via mvc kan de säkert ordna en kurator att ventilera med. Du kanske skulle må bra av det..?
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym skrev 2011-07-28 12:52:33 följande:
    Här fanns lite info men du bör kunna söka vidare. www.9manader.nu/efter/handikapp/hjartatHar du fått någon att tala med om detta?
    Vi väntar på tid till kardiologen, så vi har inte fått något namn på det än eller vet hur gravt felet är.. Har läst massor, men jag håller på att bli galen av att inte veta..
  • Anonym (Orolig mamma)
    Disan skrev 2011-07-28 12:54:38 följande:
    Men du, skall du inte be om en samtalskontakt då? Via mvc kan de säkert ordna en kurator att ventilera med. Du kanske skulle må bra av det..?
    Jag har fått nummer till en kurator jag kunde ringa om jag behövde prata.. Men jag ser inte vad det skulle hjälpa, jag kommer inte oroa mig mindre för det.. Nu hoppas jag bara att vi får tid till kardiologen snart så vi vet något mer.. Svårt att hantera något man inte vet vad det är..
Svar på tråden Ul idag, hjärtat är spegelvänt, kan nån snälla hjälpa mig förstå?