• Julibarn

LCHF-mat i centrala Stockholm

Hej!

Vi ska till Stockholm nästa vecka och kommer att bo på hotell, vilket gör att vi kommer att äta ute mycket alternativt köpa färdigt i affären. Vi äter LCHF, ganska strikt men ovanjordgrönsaker är ok och en och annan färdig bearnaise, vilket gör att det ibland är svårt att hitta bra mat när vi inte kan laga själva. Grillad kyckling funkar men det och ost kan ju bli tråkigt i längden :) 

Därför frågar jag er, kom med era bästa tips! Både på restauranger som har bra lchf-mat och på mat som vi kan köpa i affären och äta på rummet. Vi kommer främst att vistas alldeles i centrum och runt Kungsträdgården.

Tack på förhand!

• Svar på tråden LCHF-mat i centrala Stockholm
  • Julibarn

Tack! Får inte upp länken här på jobbet men ska kolla på det när jag kommer hem. Grekiskt är ju ett superbra tips, nåt att gå på när restaurangerna i sig inte är beprövade kort.

Ser fram emot fler tips!

• Julibarn

Puffar! Det måste ju krylla av lchf-are i Stockholm, vart eller vad äter ni när ni inte äter hemma?

• mamman i skogen
    Julibarn skrev 2011-07-28 08:33:21 följande:
    Puffar! Det måste ju krylla av lchf-are i Stockholm, vart eller vad äter ni när ni inte äter hemma?

Äter ofta i globen där finns en strålande restauragn som alltid serverar dagens gi och dagens lchf och det är aldrig några som helst problem att få byta ut ngt på tallriken om man vill komponera sin egen lchf tallrik.  Supertrevlig hovmästare som är van vid lchf:are
    http://gastrogate.com/restaurang/bluesbarokok/page/3
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • Julibarn
    adams family skrev 2011-07-29 06:41:24 följande:

Äter ofta i globen där finns en strålande restauragn som alltid serverar dagens gi och dagens lchf och det är aldrig några som helst problem att få byta ut ngt på tallriken om man vill komponera sin egen lchf tallrik.  Supertrevlig hovmästare som är van vid lchf:are
    gastrogate.com/restaurang/bluesbarokok/page/3

Tack! Bra att veta ifall vi skulle vara i närheten där.
  • jagäraf

Om jag vill ha riktigt snabbmat så brukar jag äta en Grand de Luxeburgare på Max. I salladsblad då naturligtvis och med Ramlösa till. Finns på Vasagatan i Sthlm t ex.

Är jag riktigt desperat köper jag minst 3 cheeseburgare på McDonalds och äter bara själva köttet. Till det Loka.

• Gladskit

Det enklaste tycker jag är att äta på ställen där det serveras grillat kött av olika slag, som Libanesiska restauranger, Grekiska restauranger, Jensens Böfhus mfl. Då kan du få grillspett med kyckling och halloumi eller en file av nöt/fläsk med någon god sås och sallad till.
    Finns ingen bra sån i närheten så funkar Max Low-carb meal bra. På McDonalds brukar jag ta någon av de största burgarna (gärna med bacon på) med en side salad, sen plockar jag bort brödet och äter med besticken man får till salladen

• Julibarn

Tack för tipsen! Jensens är bra, där burkar det ju funkar att byta ut grejer också.

Det lär nog bli en del McDonalds och BK. Max nån gång också, men jag är lite sur på dem för alla tillsatser de knölar ner i sina hamburgare och sen kallar äkta. Men för omväxlings skull, den där grand deluxen är ju god iaf :)

Svar på tråden LCHF-mat i centrala Stockholm